شناسهٔ خبر: 85856 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل محور دالکی به سمت کنارتخته نیاز است

خادمی معاون وزیر.jpeg معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور گفت: برای تکمیل این محور که در استان های فارس و بوشهر قراردارد به ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (بوشهر)، خیرالله خادمی در بررسی روند اجرای طرح‌های راهسازی استان بوشهر با اشاره به بازدید از بزرگراه محور شیراز به بوشهر اظهار داشت: محور تنگ بوالحیات به سمت کنارتخته و دالکی برای چهار خطه شدن آن بررسی شد که بخشی از این محور در استان فارس و یکی از محورهای پرترافیک شیراز به بوشهر است که به چهارخطه تبدیل می‌شود.

وی، از رفع مشکل ترافیکی در گلوگاه تنگ بوالحیات به سمت کنارتخته خبر داد و افزود: امسال پروژه چهارخطه تنگ بوالحیات به سمت کنارتخته در استان فارس به عنوان یکی از گلوگاه‌های مهم ترافیکی افتتاح می‌شود که تاثیر آن برای استان بوشهر است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۲ پیمانکار در محور دالکی به سمت کنارتخته فعال است گفت: برای تکمیل این محور به ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در استان‌های فارس و بوشهر قرار دارد.

خادمی با تاکید بر تسریع اجرای این محور چهارخطه‌ای گفت: اگر در یک برنامه سه ساله منابع مالی آن تامین شود محور بوشهر به سمت شیراز چهارخطه می‌شود و این در حالی است که بیشتر قطعات این جاده چهار خطه است که تنها ۲۰ کیلومتر از این محور باقیمانده است.

وی، با بیان اینکه ۲۰ کیلومتر مسیر یاد شده را صعب‌العبور دانست و بیان کرد: این پروژه کوهستانی دارای پل‌ها و تونل‌های گوناگون است منابع اعتباری بالایی نیاز دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه بخشی از کریدور جنوب کشور در استان بوشهر مورد بازدید قرار گرفت افزود: کریدور جنوب کشور در ۴ استان ساحلی است و نزدیک به ۴۰۰ کیلومتر از طول این کریدور بزرگ از شلمچه  تا گواتر در استان بوشهر قرار دارد.

خادمی، با بیان اینکه اکثر محورهای استان بوشهر چهارخطه است تصریح کرد: ۱۴۰ کیلومتر بخشی از محور و کنارگذرهای شهرها در کریدور جنوب کشور از این مسیر مانده که ۶۰ کیلومتر آن حدفصل اهرم تا برازجان و بخشی هم در ورودی دیلم است که تا سال بعد تکمیل و تمام محورهای اصلی استان چهار خطه می‌شود.

وی، با تاکید بر تسریع در اجرای پروژه چهارخطه محور  عسلویه به جم‌، فیروزآباد و شیراز خاطرنشان کرد: این محور در سه قطعه عملیات اجرایی آن انجام شده و پیمانکاران فعال هستند که با تخصیص اعتباری روند اجرای آن تسریع می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در کل کشور در بخش بزرگراهی ۷ هزار و ۸۰۰ کیلومتر مسیر در حال اجراء است، تصریح کرد: نزدیک به ۳ هزار کیلومتر  آن در اولویت نخست قرار دارد که امید می‌رود تا پایان دولت ۱۷۰۰ کیلومتر آن تکمیل و تحویل شود وبخش زیادی از شبکه‌های مواصلاتی کشور به بهره برداری برسد.

خادمی،  از تخصیص اعتبارات برای اجرای طرح بزرگراهی در کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: امسال خوشبختانه منابع اعتباری خوبی برای اجرای این پروژه‌ها تخصیص یافته که برای بزرگراه‌ها ۳۲۰۰ میلیارد تومان منابع اعتباری ابلاغ شده است.

وی، با بیان اینکه ۸۵ درصد از منابع اعتباری یاد شده تخصیص یافته است گفت: ۳۴۰۰ کیلومتر مسیر ریلی  در کشور در حال اجراء و مجری آن وزارت راه و شهرسازی و شرکت ساخت و توسعه است که ۱۶۰۰ کیلومتر آن در اولویت نخست قرار دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تکمیل ۱۲۰۰ خط ریلی کشور تا پایان دولت تصریح کرد: سرانه تحویل خط ریلی در کشور ۲۰۰ کیلومتر است که اگر در ۲ سال ۱۲۰۰ کیلومتر از خط ریلی به بهره‌برداری برسد اقدام بسیار بزرگی است.

خادمی، به بخش آزاد راهی پرداخت و بیان کرد: ۱۲۰۰ کیلومتر پروژه آزادراهی در حال اجراء است که با توجه به موجودی کشور که ۲۴۰۰ کیلومتر است عدد قابل توجهی محسوب می‌شود.

وی، با بیان اینکه به میزان ۵۰ درصد آزادراههای موجود کشور در حال اجراء است گفت: امسال و سال آینده ۶۶۰ کیلومتر از این آزاد راهها تکمیل و افتتاح می‌شود که اقدام بزرگی است.