شناسهٔ خبر: 85865 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مديركل فرودگاه‌های استان خراسان رضوی خبر داد

حضور مستمر ناظران سلامت در فرودگاه مشهد/ کاهش سفر هوایی زائران به مشهد به دلیل کرونا

فرودگاه مشهد مديركل فرودگاه‌های استان خراسان رضوی از حضور مستمر ناظران سلامت در فرودگاه مشهد خبر داد و تاکید کرد که با حضور ناظران، پروتکل‌های بهداشتی به طور دقیق در این فرودگاه رعایت می‌شوند.

محمود امانی بنی، مديركل فرودگاه‌های استان خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری راه و شهرسازی اظهار کرد: ناظران سلامت به طور مستمر در فرودگاه مشهد حضور دارند و بر فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسك مسافران، به ویژه در مراحل بازرسی‌ و صفوف كانتر ترمینال‌ها نظارت خواهند داشت.

 امانی بنی گفت: حضور ناظران سلامت به‌منظور افزایش نظارت‌ها و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی انجام شده‌ است و در هر نوبت پرواز، ناظران بر اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی هم از جانب کارگزاران و هم از جانب مسافران نظارت دارند.

وی خاطرنشان کرد: هر روزه عملیات ضدعفونی کردن پایانه‌‌‌‌ها و پروازهای این فرودگاه در راستای پیشگیری از شیوع کرونا انجام می‌شود.

 مديركل فرودگاه‌های استان خراسان رضوی درباره تعداد پروازهایی که در فرودگاه مشهد انجام می‌شود، گفت: اکنون به طور روزانه در فرودگاه مشهد ۱۰۰ سورتی پرواز انجام می‌شود و تنها پرواز خارجی که این فرودگاه پوشش می‌دهد پرواز به افغانستان است.

امانی بنی تصریح کرد: شیوع کرونا باعث کاهش میزان سفر هوایی زائران شده است؛ به طوری که تعداد سورتی‌ها نسبت به سال گذشته، کاهش چمشگیری داشته است.