شناسهٔ خبر: 8588 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

احمدی نوری:

صرفه‌جویی بیش از ۲۳ هزار میلیارد ریال در مصرف سوخت با احداث آزادراه آبیک - چرمشهر

حسن احمدی نوری معاون ساخت وتوسعه آزادراه‌ها گفت: آزادراه آبیک- چرمشهر با کاهش ۷۰۰ میلیون لیتر در مصرف بنزین و یک هزار ۶۰۰ میلیون لیتر در مصرف گازوییل موجب صرفه‌جویی بیش از ۲۳هزار میلیارد ریال در مصرف بنزین و گازوئیل در طول دوره بهره‌برداری خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور٬ حسن احمدی نوری با اعلام این خبر گفت:‌    در سال جدید بعد از آزادراه‌ تبریز- مرند- بازرگان، مراغه- هشترود و سبزوار- نیشابور- مشهد، آزادراه آبیک- چرمشهر چهارمین آزادراه کشور است که عملیات اجرایی آن در سال "دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی" با تعامل و همکاری بخش خصوصی آغاز خواهد شد.

معاون ساخت وتوسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اضافه کرد: این آزادراه به طول ۱۵۸ کیلومتر در نقطه‌ای از آزادراه کرج- قزوین در محدوده صنعتی آبیک آغاز و پس از عبور از مناطق نظرآباد، هشتگرد، اشتهارد، آزادراه تهران- ساوه را قطع کرده و از محدوده جنوبی فرودگاه امام خمینی می‌گذرد و در محدوده شهرک صنعتی چرمشهر در تلاقی با آزادراه قم- گرمسار پایان می‌یابد. 

وی یادآور شد: ساخت آزادراه جنوبی تهران به منظور حل مشکل ترافیک استان تهران و تکمیل کریدورهای بین‌المللی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و احداث آن موجب کاهش چشمگیر ترافیک آزادراه قزوین- کرج و کرج- تهران خواهد شد.

احمدی نوری کاهش گازهای گلخانه‌ای را یکی دیگر از مزایای مهم این طرح دانست و عنوان کرد: با کاهش گازهای گلخانه‌ای مانند Co۲، ۴/۵ میلیون تن، معادل ۴هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال صرفه‌جویی اقتصادی می‌شود.

وی با بیان اینکه این آزادراه در ۳ باند رفت و ۳ باند برگشت احداث خواهد شد ادامه داد: این مسیر دارای ۸ دستگاه تبادل، ۱۰ دستگاه تقاطع غیرهمسطح با راه‌های فرعی و راه‌آهن است که ساخت ۲ دستگاه پل رودخانه‌ای بر روی رودخانه شور نیز از دیگر اقدامات ویژه در این مسیر است. وی همچنین سرعت طراحی شده این آزادراه را ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت عنوان کرد.

معاون ساخت وتوسعه آزادراه‌ها افزود: پیش‌بینی می‌شود با بهره‌برداری از این آزادراه در سال ۱۳۹۸ بیش از ۲هزار، در سال ۱۴۰۸ بیش از ۴ هزار و در سال ۱۴۱۸ نیز رقمی بیش از ۷ هزار تردد روزانه از طریق این مسیر صورت گیرد که همین امر اهمیت این مسیر را در شبکه حمل و نقل کشور و لزوم احداث این آزادراه را توجیه می‌کند./

نظر شما