شناسهٔ خبر: 85891 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی عنوان کرد:

​ سازمان بنادر؛ تسهیل گر خدمات دریایی درکشور است/ طرح جایگزینی کشتی های فلزی با شناورهای سنتی تدوین شد/ تدوین راهبردهای دریایی کشور در دستور کار

جلیل اسلامی عضو هیأت عامل و معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه این سازمان تسهیل‌گر خدمات دریایی در کشور است، گفت: سازمان بنادر در تلاش است در شرایط سخت ناشی از تحریم و شیوع ویروس کرونا، از ناوگان دریایی کشور چه در حوزه نفتی و چه در حوزه تجاری و شناورهای کوچک به لحاظ عملیاتی، فنی و سیاسی حمایت و پشتیبانی کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جلیل اسلامی در نشست مدیران سازمان بنادر و دریانوردی اظهار کرد: در این شرایط حساس و تعیین کننده، اتحاد و همگرایی بخش دریایی کشور، بیش از گذشته ضرورت و الزام دارد.

اسلامی همچنین  از  در دست طراحی و تدوین بودن راهبرد های دریایی برای اولین در کشور خبر داد و گفت: با تبیین این راهبردها، تکلیف عملیات دریایی کشور در شقوق مختلف روشن خواهد شد.

معاون دریایی سازمان بنادر کنترل و مانیتورینگ عملیات دریایی را یکی از مهم ترین مباحث دانست و تصریح کرد: در این بخش، سرمایه گذاری و استفاده از سیستم های مختلف چون جی پی اس ، ال آر آی تی و غیره بسیار ضروری است تا بتوانیم خدمات دریایی را کیفی تر کنیم و ناوگان را توسعه دهیم.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، این عضو هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به ممنوعیت تردد شناور سنتی در بنادر کشور منطقه به واسطه شیوع ویروس کرونا، گفت: یکی از دغدغه های سازمان بنادر، معیشت این قشر زحمت کش است، بنابراین طرح جایگزینی شناور های فلزی با شناورهای چوبی را در دست طراحی و اجرا داریم.