شناسهٔ خبر: 8590 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

تحلیل وال استریت ژورنال از حضور آخوندی در نمایشگاه هوایی فرانسه؛

نگاه مدیران شرکت‌های بزرگ سازنده هواپیما به مذاکرات هسته‌ای/ یک مدیر بویینگ: فرصت تجاری قابل ملاحظه‌ای در ایران وجود دارد

نمایشگاه بین المللی هوایی پاریس در بزرگترین نمایشگاه تجاری هواپیمایی سال، مدیران از ایران بعنوان مشتری جدید بالقوه استقبال کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از وال استریت ژورنال، مدیرانی از ایران به عنوان مشتری بالقوه در بزرگترین نمایشگاه تجاری هواپیمایی سال در فرانسه شرکت کردند. دولت‌های غربی و تهران در حال رسیدن به توافق نهایی درباره مسئله هسته‌ای ایران هستند که در صورت دستیابی به توافق و رفع تحریم‌ها، ایران در بازار میلیارد دلاری خرید هواپیما قرار می‌گیرد.

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی ایران هفته گذشته از نمایشگاه هوایی پاریس دیدار کرد و مدیران شرکت‌های سازنده هواپیمایی را در این بازار بزرگ صنعتی ملاقات کرد. وزیر راه و شهرسازی ایران در گفتگو با خبرنگاران در پاریس گفت: شرکت‌های ایرانی در طی ۱۰ سال آینده ۴۰۰ هواپیما با هزینه حداقل ۲۰ میلیارد دلار تهیه خواهند کرد.

وال استریت ژورنال در بخش دیگری از گزارشش با اشاره به احتمال توافق نهایی در آینده‌ای نزدیک به اظهار نظری از سوی مارتی بنتروت مدیر فروش بویینگ در خاورمیانه پرداخته است. این مدیر فروش می‌گوید: همه ما می‌دانیم فرصت تجاری قابل ملاحظه‌ای در ایران وجود دارد. بویینگ مجوز فروش قطعات مربوط به ایمنی به ایران را دارد اما چنین تجارتی تا کنون ناچیز بوده است.

فابریس بریگیر مدیر واحد هواپیمایی تجاری نیز گفت: ایران کشور بزرگی است که سال‌ها در معرض تحریم‌های سخت در حوزه هواپیمایی قرار داشته است بنابراین پتانسیل بزرگی در این باره وجود دارد./

نظر شما