شناسهٔ خبر: 85929 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی:

زمین طرح اقدام ملی استان همدان تامین می‌شود

علی نبیان مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن از اتمام پروژه های مسکن مهر و اجرای طرح اقدام ملی مسکن به عنوان دو برنامه اساسی دولت و این وزارتخانه یادکرد و گفت: حداکثر تا قبل از اتمام سال پرونده پروژه های مسکن مهر استان بسته خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان ملی زمین و مسکن، علی نبیان در جلسه ای که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان برگزار شد افزود: بحث مسکن از موضوعات مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده که باید هرچه سریعتر پرونده آن بسته و بحث اقدام ملی مسکن دنبال شود.

وی  با اشاره به آغاز طرح اقدام ملی مسکن عنوان کرد :  یکی از اقدامات وزیر راه و شهرسازی در بحث تولید مسکن، ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن بود که پیگیری‌های آن از سال گذشته آغاز و ثبت نام متقاضیان انجام شده است.

نبیان با اشاره به اینکه سازمان ملی زمین و مسکن در این رابطه، وظیفه تامین زمین مورد نیاز را برعهده دارد، گفت: خوشبختانه با همکاری اداره کل راه و شهرسازی، تامین منابع اولیه از باب زمین در استان انجام شده و آماده اجرا است.

وی درمورد پروژه مصلی استان اظهار داشت: ما باید در این پروژه چشم اندازی برای استان در نظر بگیریم و بحث فضای سبزو پارکینگ در آن به صورت ویژه دیده شود.

نبیان یادآورشد: ۱۰ هکتار از اراضی بدون معارض مصلی توسط اداره کل راه و شهرسازی پس از بررسی در سازمان ملی زمین و مسکن انعقاد قرار می شود.

وی گفت:  طبق ماده ۶ قانون ساماندهی ، اراضی مازاد دستگاه ها به تشخیص اداره کل راه و شهرسازی به نام دولت به نمایندگی این اداره در می آید و سپس اداره کل اراضی مذکور را در جهت اجرای طرح های عمومی در اختیار سایر ارگان ها قرار می دهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه بحث حوزه علمیه را به جد پیگیری خواهد کرد، یادآورشد: همدان نیاز به یک حوزه علمیه در شان استان ولایتمدارهمدان دارد و امیدواریم در این رابطه اتفاقات خوبی در استان رقم بخورد .

نبیان در پایان به بحث حفاظت از اراضی دولتی توسط یگان حفاظت از اراضی اداره کل اشاره نموده و خاطرنشان ساخت: این یگان از سال ۹۴ تشکیل شده و روزانه مکلف به حفاظت و حراست از اراضی دولتی است واز سال گذشته سامانه ۱۶۵۶ جهت دریافت گزارشات مردمی در این خصوص راه اندازی شده است.