شناسهٔ خبر: 85950 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت‌ فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران خبر داد:

افزایش پروازهای روزانه از حداقل ۱۳۰ پرواز به بیش از ۳۳۰ پرواز بعد از شیوع ویروس کرونا / اتمام ۲۱ پروژه فرودگاهی طبق برنامه تا پایان سال ۹۹

سیاوش امیرمکری مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: به واسطه شیوع ویروس کرونا و با گذشت زمان شاهد افزایش میزان پروازها از حداقل ۱۳۰ پرواز به بیش از ۳۳۰ پرواز روزانه هستیم که در یک شیب ملایم روبه بهبود است.

سیاوش امیرمکری، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در پاسخ به سوالی مبنی بر آخرین وضعیت پروازهای عبوری بعد از کرونا و تاثیر آن بر درآمد این شرکت اظهار داشت: با شیوع ویروس کرونا این مساله بر میزان پروازهای روزانه تاثیر بسزایی داشت و تقریبا حدود ۷۵ تا ۸۰ درصد کاهش را شاهد بودیم.

وی افزود: این مساله به مرور زمان و برقراری یکسری پروازهای بین‌المللی در یک شیب ملایم روبه‌ بهبود بوده و تقریبا از ۸ تا ۹ ماه گذشته که حداقل ۱۳۰ پرواز را تجربه کرده بودیم به بیش از ۳۳۰ روزانه پرواز رسیده است.

امیرمکری در ادامه بابت آخرین وضعیت پروژه‌های نیمه‌تمام فرودگاهی کشور و اینکه برنامه‌ریزی برای پایان آن‌ها به چه شکل است، تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی تا پایان امسال ۲۱ پروژه در برنامه بوده است که تا انتهای سال ۹۹ به بهره‌برداری خواهند رسید.