شناسهٔ خبر: 85989 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

رییس سازمان هواشناسی:

شروع دوباره بارش‌های پاییزه از آذرماه/ پیش‌بینی بارش‌ بیش از نرمال در بخش‌های شمالی در فصل زمستان

سحر تاجبخش مسلمان رییس سازمان هواشناسی کشور گفت: مطابق نقشه‌های هواشناسی در فصل زمستان، بارش‌ها در بخش‌های شمالی کشور بالاتر از نرمال خواهد بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سحر تاجبخش، رییس سازمان هواشناسی در خصوص پیش‌بینی‌های این سازمان برای فصل زمستان گفت: در بعضی از بازه‌های فصل زمستان با هجوم هوای سرد مواجه خواهیم بود.

او این موضوع که در فصل زمستان، سرما بر تمام نقاط کشور حاکم می‌شود را رد کرد و افزود: ارض‌های جنوبی کشور در زمستان، تقریبا دمای خیلی سردی را تجربه نخواهند کرد؛ اما نقشه‌های فعلی نشان می‌دهد که در نیمه زمستان، هوای سرد را همراه با بارش برف تجربه خواهیم کرد.

رییس سازمان هواشناسی ادامه داد: به نظر می‌رسد، بارش‌ها در بخش‌های شمالی کشور در زمستان بالاتر از نرمال باشد؛ اما پیش‌بینی می‌کنیم همچنان در غرب کشور، شرایط چندان مساعدی نداشته باشیم.

او عنوان کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد بارش‌های فصل پاییز و ماه‌های مهر و آبان، نرمال و کمتر از نرمال است؛ تقریبا از آذرماه شرایط به سوی شروع بارش‌ها خواهد رفت. 

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی‌های بلندمدت، همواره با عدم قطعیت همراه است و اگر تغییری در اجرای مدل‌ها مشاهده شود، آن را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.