شناسهٔ خبر: 86013 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی در دیدار با استاندار آذربایجان غربی عنوان کرد

تهیه طرح جامع سردشت با تاکید بر حل مشکلات شهری/ تأکید بر استقرار شرکت عمران در شهر جدید گلمان/ ضرورت حفظ ویژگی‌های طبیعی در بازنگری طرح جامع ارومیه

استانداری معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی بر استقرار شرکت عمران شهرهای جدید در شهر جدید گلمان در استان آذربایجان غربی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(آذربایجان‌غربی) فرزانه صادق‌مالواجرد، معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی و مهدی عبوری، مديرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در پایان سفر خود به آذربایجان غربی با محمدمهدی شهریاری، استاندار این استان، دیدار و گفت‌وگو کردند. 

فرزانه صادق‌مالواجرد، معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی در این دیدار بر پیگیری استقرار شرکت عمران شهرهای جدید در شهر جدید گلمان تأکید کرد و گفت: ارتقای کیفیت زندگی در شهر جدید گلمان از دغدغه‌های دبیرخانه شورای‌عالی معماری و شهرسازی است. 

دبیر شورای‌عالی معماری و شهرسازی با اشاره به ضرورت اتمام مطالعه طرح جامع شهر سردشت افزود: این طرح با رویکرد حل مسائل و مشکلات شهری به‌‌‌ویژه بافت ناکارآمد شهر سردشت تهیه می‌شود. 

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص بازنگری در طرح جامع شهر ارومیه تصريح کرد: در این بازنگری باید حفظ ویژگی‌های طبیعی، صیانت از باغات و اراضی کشاورزی، احیای بافت تاریخی منطقه و انسجام‌بخشی کالبد شهر مورد توجه قرار گیرد. 

ضرورت فرهنگ‌سازی و سرعت‌بخشی به پرداخت تسهیلات نوسازی بافت‌های ناکارآمد شهری، تأمین فضاهای عمومی از جمله مراکز آموزشی، فضای سبز و ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی و تخصیص منابع مالی ویژه برای پروژه‌های بازآفرینی شهری استان، از مهم‌ترین موارد مطرح شده در این دیدار بود.