شناسهٔ خبر: 8602 - سرویس دانشنامه
نسخه قابل چاپ

آشنایی با انجمن برترين شركت‌هاي سرمايه‌گذاري فرانسه (MEDEF)

medef  مدف انجمن برترين شركت‌هاي سرمايه‌گذاري فرانسه (Mouvement des Entreprises de France) در سال ۱۹۸۹ به عنوان یکی از بزرگترین نهادهای غیرانتفاعی و خصوصی در این کشور تشکیل شد.

در حال حاضر مدیرعامل و رئیس هیات مدیره این آقای جین بورلی می‌باشد و در بیش از ۱۵۰ کشور تحت پوشش خود، بیش از ۲۰ هزار کارمند دارد. این انجمن فعالیت بیش از ۸۰۰ هزار شرکت فرانسوی در کشورهای مختلف را مدیریت می نمایند.

اهم وظایف این انجمن عبارتند از: ارائه دانش فنی (تجاری و سرمایه گذاری) به شرکتهای فرانسوی در سراسر جهان، برقراری ارتباط بین شرکتهای معتبر بین المللی فرانسوی و دیگر بخشها و نهادهای خصوصی و عمومی سایر کشورها به منظور ایجاد مشارکت بلندمدت و با ثبات، تسهیل و بسترسازی جهت ایجاد فضای مناسب برای مذاکرات سازنده فیمابین مقامات صنعتی و تجاری کشورهای خارجی با شرکتهای فرانسوی و نهایتا برگزاری بیش از ۱۳۵ نشست در سطوح عالی در فرانسه و سایر کشورها، در سال. این انجمن به عنوان یکی از نهادهای بخش خصوصی و به عنوان رابط بین شرکتهای معتبر فرانسوی و بسیاری از بانکهای مهم جهان از جمله بانک جهانی، بانک ترمیم و توسعه اروپا و دیگر بانک‌های توسعه‌ای جهان می باشد.

اهداف MEDEF

حرکت در جهت حمایت از شرکتها و روح کارآفرینی

MEDEF با ۸۰۰هزار شرکتهای عضو ، که ۹۰ درصد آنها کوچک یا متوسط هستند و بیش از ۲۰۰۰۰ نماینده مجاز برای اجرای ۳۰۰۰۰ حکم ، بزرگترین شبکه کارآفرینی در فرانسه است .

پیوندی منحصر به فرد با تصمیم گیرندگان و مقامات دولتی

MEDEF تلاشی مداوم و کاملا شفاف جهت اعمال نفوذ در تصمیم گیرندگان منطقه ای ، ناحیه ای ، ملی و اروپایی بعمل می آورد .

شریکی مهم در گفتگوی اجتماعی

MEDEF قانونا مجاز به مذاکره با کارگر و مدیریت از جانب همه شرکتها می باشد و تمامی مذاکرات مهم را هماهنگ می سازد .

صدایی همه جا حاضر برای شرکتها

نمایندگان مجاز هدایت کارآفرینان را در تمامی گروههای برابری اجتماعی در همه سطوح از ناحیه تا کشور در بر می گیرد .

عامل مصمم تغییر

MEDEF با هر سطحی از جامعه مدنی حتی سهامدارانی که از دنیای تجارت بطور سنتی حذف شده اند مثل جوانان ، معلمان ، نویسندگان ، اعضاء جامعه حقوقی ، مقامات محلی و هنرمندان در تعامل است . 

اعضاء

قدرت بزرگترین شرکت شبکه ای فرانسه

MEDEF دارای دو شبکه فرعی است که کل کشور را پوشش می دهد و سیستمی پیوسته و پویا در انعکاس بسیار دقیق علایق و الویتهای دنیای تجارت را فراهم می سازد .

MEDEF بیش از ۷۵۰۰۰۰ شرکت را در سراسر کشور با دو روش مکمل زیر نمایندگی می کند :

۱- روش مبتنی بر تجارت

فدراسیونهای تجاری ۷۶ عضو MEDEF شامل ۶۰۰ اتحادیه تجاری اند که اعضائشان شرکتهایی هستند که در بخش مشابه کار می کنند . آنها منافع  فنی ، مالی و حقوقیشان را آنالیز و مورد حمایت قرار می دهند . در نهایت فدراسیونها جهت کمک به حمایت از منافع بخش تجاریشان در MEDEF کار می کنند .

۲- روش منطقه ای

در ضمن ۸۴ شعبه MEDEF در سازمانهای اداری فرانسه وجود دارد ، ۱۸ شعبه منطقه ای ، ۸ شعبه MEDEF خارجی و ۲۲ MEDEF ناحیه ای که جهت پوشش کل کشور متحد می شوند .

ابعاد بین المللی

MEDEF بین الملل ، از توسعه شرکتهای فرانسوی حمایت می کند .

از زمانیکه MEDEF بین الملل تاسیس شد ، مشغول کمک به موفقیت شرکتهای فرانسوی در حال توسعه جهانی بوده است .

در تلاش بر اتصال رهبران کسب و کار فرانسوی با تصمیم گیرندگان عمومی و خصوصی در پدیدار شدن و رشد گرایشات ، هر ساله MEDEF بین الملل ۱۴۰ نشست سطح بالای جهانی را سازماندهی می کند که ۱۱۵ تای آنها با سران مقامات دولتی برگزار می شود . این جلسات در فرانسه و خارج از کشور به کار آفرینان ، شانس آموختن الویتهای حکمرانان ، شبکه های تصمیم گیری ، انجمن تجاری و شرایط انجام کسب و کار در کشورهای سراسر دنیا و پیدا کردن شریکها و سرمایه گزاران جدید را می دهد .

گروهی از اعضاء ۱۸ تیم

همچنین گروههای کاری مدیران ارشد اجرایی فرانسه را سازماندهی می کند جاییکه می توانند تجربیاتشان را پیاده کنند ،  راههایی برای توسعه پایتخت بیابند ، با موسسات مالی بین المللی گفتگو نمایند و راههایی برای بهبود شرایط جهت تاسیس و توسعه شرکتها پیشنهاد دهند . این گروه ۱۸ عضو دارد که با بخش بین الملل MEDEF ، فدراسیونهای تجاری ، شعبه های منطقه ای MEDEF  و شبکه سراسری سازمانهای استخدام کننده کار می کند . 

پیام مدیر

فاتح ساختن فرانسه

تنها هدف MEDEF اینست که از فرانسه یک فاتح  بسازد وتنها وسواس آن ، استخدام است . به همین علت است که این انجمن و سرمایه گزاران فرانسه بلند و واضح آرزوی واقعی کشور را  مطرح می کنند . آرزویی که به تلاشها و اصلاحات مورد نیاز در چند سال آینده معنا می بخشد . آرزوی خلق ۱ میلیون شغل در ۵ سال .

کشور ما تواناییهای قابل ملاحظه ای دارد : برتری در صنعت ، خدمات توزیع و ساخت ، مهندسین خارق العاده ، شرکتهای بزرگ که گردانندگان عظیم اقتصادمان هستند ، دیوان سالاری که حتی در صورت سادگی کار می کند ، زیر سازی با کیفیت ، فرهنگ ، تاریخ و منظر که ترکیبی رویایی هستند .

برای اینکه رویایمان به حقیقت بپیوندد می بایست بدون وقفه چهار اصلاحیه را بکار گیریم :

* ترمیم شرایط رقابتی در اقتصادمان

* اجرای حرکتی واقعی در جهت کاهش هزینه های عمومی

* سازگار نمودن تجارت ، اقتصاد و اجتماع فرانسه

* برقراری خط مشی و تعیین مسیر

چالشها بسیارند اما فرصتی برای رشد و مشاغل هستند . آرزویمان بایست در بدست آوردن بازارهای جهانی نیز محقق شود .

با هم دوباره می خواهیم فرانسه را به حرکت آوریم . ما آرزومند ، مطمئن و مصمم هستیم و اراده ای برای پیروزی داریم . ضروری است فرانسه باید این آرزو را به واقعیت تبدیل کند .

نظر شما