شناسهٔ خبر: 86032 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ارزیابی فنی افزون بر ۱۷ هزار وسائط نقلیه عمومی در سیستان و بلوچستان 

س و ب - مراکز معاینه فنی.jpeg    معاون حمل و نقل اداره‌ کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان از ارزیابی فنی ۱۷ هزار و ۶۱ دستگاه وسائط نقلیه عمومی جاده ای این استان در ۶ ماه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان و بلوچستان) تیمور باقری اظهار داشت: از مجموع ۱۷ هزار و ۶۱ مراجعه کننده وسائط نقلیه عمومی جاده ای بار و مسافر در این مدت به مراکز معاینه فنی استان  تعداد ۱۳ هزار و ۲۶ وسیله موفق به اخذ برگ معاینه فنی شده و چهار هزار و ۳۵ وسیله نقلیه باقی مانده برای رفع عیب برگردانده شدند.

وی با اشاره به اهمیت اقدامات مراکز معاینه فنی وسایل نقلیه عمومی جاده ای گفت: سه مرکز معاینه فنی تحت پوشش این اداره کل در شهرستان های زاهدان، زابل و خاش به منظور دستیابی به اهدافی نظیر ارتقای ایمنی در تردد جاده ای، كاهش ترافیک ناشی از نقص فنی خودرو در جاده‌ها و حفظ محیط ‌زیست فعالیت می کنند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: تمام عملیات مربوط به کنترل وضعیت ناوگان و صدور برگه معاینه فنی در این مراکز به صورت مکانیزه انجام می‌شود.

 باقری خاطر نشان کرد: بر اساس آیین نامه راهنمایی و رانندگی، تردد نقلیه سنگین و سبک كه فاقد برگ معاینه فنی معتبر باشد، ممنوع است.