شناسهٔ خبر: 86046 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه استان خراسان رضوی خبر داد

برگزاری کمیته عملیات زمستانی در فرودگاه مشهد/ آمادگی فرودگاه‌های استان خراسان رضوی جهت ارائه خدمات در فصل سرما

محمود امانی بنی مدیرکل فرودگاه استان خراسان رضوی گفت: با توجه به نزدیک شدن فصل سرما به کشور، فرودگاه‌های این استان با در نظر گرفتن تمهيدات ويژه به استقبال بارش‌های زمستانی می‌روند.

محمد امانی بنی، مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: به‌تازگی، کمیته عملیات زمستانی به‌منظور آمادگی جهت بارش نزولات آسمانی و امکان مه گرفتگی در فصل سرما برگزار شد.

وی گفت: تمامی فرودگاه‌های کشور در این کمیته شرکت کردند و با توجه به شرایط کرونایی، این جلسه با حضور معاونان، روسای ادارات، روسای شرکت‌های هندلینگ کننده و همچنین روسای شرکت‌های هواپیمایی و با محوريت مديريت پروازها در فصل سرما و شرايط بارش برف  به‌صورت  ویدیو کنفرانس با حضور مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری ایران در فرودگاه شهید هاشمي نژاد مشهد برگزار شد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان رضوی عنوان کرد: اولویت کاری و هدف اصلی ما در فرودگاه‌های این استان، ارائه خدمات مناسب و مطلوب به مسافران و زائران است و برای رضایتمندی خداوند متعال و مردم شریف ایران، باید با برنامه‌ریزی دقیق و هماهنگی کامل و همچنین رعایت دستورالعمل‌های فرودگاهی شرایطی ایجاد کنیم تا پروازهای فصل سرما با رعایت اصول ایمنی و حفظ امنیت مسافران و پروازها انجام شود.

امانی بنی یادآور شد: این کمیته هرساله در شهرهای سردسیر برگزار می‌شود و با توجه به پیش‌بینی بارش برف شدید امسال، هم‌اکنون ماشین‌های عملیات زمستانی در تمامی فرودگاه‌های این استان آماده فعالیت هستند.

وی خاطرنشان کرد: طبق دستورالعمل این کمیته، به شرکت‌های هواپیمایی تأکید شده است که با توجه به بارش برف و باران و اخلال در زمان پروازها، شرکت‌های هواپیمایی موظفند که مسافران را زودتر در جریان تأخیر زمان پروازها قرار دهند.