شناسهٔ خبر: 86057 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جلسه کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان اصفهان برگزار شد

کارگروه زیر بناییاستان اصفهان جلسه کارگروه امور زیربنایی،توسعه روستایی ، عشایری ، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان اصفهان، به ریاست استاندار تشکیل شد و ضمن بررسی طرح های استان، تصمیماتی در خصوص خدمات زیربنایی طرح اقدام ملی مسکن اتخاذ شد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان) جلسه کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان، ظهر امروز با حضور علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان و مسئولان دستگاه‌های اجرایی ذیربط در محل سالن اجتماعات استانداری تشکیل شد.  

از دستاوردهای این جلسه می‌توان به تدقیق محدوده شهرهای کاشان و شاهین‌شهر در راستای طرح اقدام ملی مسکن، تعیین کاربری مربوط به شهر کاشان، اصلاح و بررسی حریم و طرح هادی شهر طرقرود، بررسی مغایرت‌های طرح جامع و تفصیلی گلپایگان و تصمیم‌گیری در خصوص خدمات زیربنایی طرح اقدام ملی مسکن اشاره کرد.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در حاشیه این جلسه با بیان اینکه درطرح اقدام‌ملی مسکن ۷۰ هزار و ۷۸۰ واحد مسکونی سهم استان اصفهان بوده اظهار کرد: ثبت نام این طرح عظیم و ملی طی سه مرحله در ۵۹ شهر استان انجام شده و از میان  ۶۸ هزار نفری که ثبت نام کردند حدود ۵۰ هزار نفر پس از بررسی واجد شرایط اولیه شناخته شدند.

وی افزود: به طور متوسط از متقاضیان ثبت‌نام شده در شهرهای استان حدود ۶۰ درصد حائز شرایط و مسکن اولی بوده اند که این عدد در شاهین‌شهر از میانگین بسیار بالاتر است به نحوی که از ۱۱ هزار و ۹۵۷ نفر ثبت نام شده معادل ۱۰ هزار نفر واجد شرایط هستند.  

قاری‌قرآن در خصوص خدمات زیربنائی (آب وفاضلاب، برق، گاز) طرح اقدام ملی مسکن استان عنوان کرد: بحث تامین مسکن در حقیقت یکی از وطایف اصلی دولت بشمار می‌آید و آماده سازی مسکن و خدمات مرتبط با آن تنها متوجه اداره راه وشهرسازی نیست چرا که این موضوع یکی از دغدغه‌های اصلی مردمی و بسیار با اهمیت است لذا تمامی دستگاه‌های اجرایی و شهرداری ها نیز در این باره موظف هستند.  

گفتنی است در این جلسه پس از استماع نظرات اعضاء، موارد مطروحه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.