شناسهٔ خبر: 86061 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ششمین مراسم تحلیف مهندسان به صورت غیرحضوری در استان اصفهان برگزار شد

عبدالرضا لقمانی اصفهان مراسم تحلیف و اتیان سوگند مهندسان جدید‌الورود اصفهان با هدف آموزش بایدها و نبایدها در صنعت ساختمان، بصورت مجازی برگزارشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)، مراسم تحلیف مهندسان با حضور بیش از ۱۳۵ نفر از  مهندسان جدیدالورود به حرفه بمنظور رعایت موازین بهداشتی در روز شنبه مورخ ۱۳۹۹/۰۷/۱۹ بصورت مجازی انجام شد.  

سیدعبدالرضا لقمانی رئیس اداره توسعه مهندسی و نظارت بر مقررات ملی و کیفیت ساختمان استان اصفهان با اشاره به ضرورت اطلاع‌رسانی و توجیه حداقل دانستنی‌ها برای مهندسان در کلیه صلاحیت‌ها اعم از «طراحی، نظارت و اجرا» اظهار کرد: در این مراسم غیرحضوری بسیاری از مواردی که حاصل از شناسائی چالش‌ها، نقاط قوت و ضعف عملکردی مهندسان وکلیه عواملی که در امر ساخت و ساز دخیل بوده و می‌تواند در شروع فعالیت حرفه‌ای ایشان منشأ ارائه خدمات مطلوب‌تر و حفظ سرمایه‌های ملی و حقوق کارفرمایان شود آموزش داده شد.  

وی افزود: با توجه به شیوع اپیدمی کرونا و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی مراسم تحلیف مهندسان جدیدالورود همراه با ادای سوگند در رعایت اخلاق حرفه‌ای، قانون نظام مهندسی، کنترل ساختمان و انتقال تجربیات ارزنده بصورت غیرحضوری انجام شد.  

رئیس اداره توسعه مهندسی و نظارت بر مقررات ملی و کیفیت ساختمان استان اصفهان با بیان اینکه این مراسم در قالب جلسات آموزشی چهارساعته برای عموم مهندسان و دو ساعته تخصصی جوش ویژه مهندسان عمران و معماری برگزار شد تشریح کرد: بخشی از مباحث آموزش داده شده شامل «مسائل حقوقی، تشکیل پرونده مالیاتی، بارزترین و عمده‌ترین تخلفات حرفه‌ای و انضباطی، نظارت عالیه اداره کل راه و شهرسازی، تبصره ۷ ماده ۱۰۰ قانون شهرداری ها، ارسال گزارش‌های مرحله ای به مراجع صدور پروانه ساختمانی و  ... بوده که به عنوان کلید راهی برای ورود به حرفه آنهااست.      

وی ضمن آرزوی موفقیت برای مهندسان جوان گفت:  نبود آموزش مهارتی و عدم اطلاع کافی از مقررات قانونی بستر ساز مشکلات حرفه‌ای برای مهندسان خواهد بود که بررسی پرونده‌های مطروح در شورای انتظامی نیز موید همین مطلب است.    

لقمانی ابراز امیدواری کرد: با توجه به رسالت حوزه اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان و با شناسائی نقاط ضعف و آسیب شناسی‌های به عمل آمده بتوانیم گامی موثر و راهگشا در جهت آموزش حرفه‌ای و علمی مهندسان داشته باشیم.