شناسهٔ خبر: 86097 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان:

۲/۵ کیلومتر از جاده اصفهان-چادگان آماده بهره‌برداری است

اصفهان - چادگان 2 مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از اتمام روکش آسفالت ۲/۵ کیلومتر از محور اصفهان-چادگان خبر داد و گفت: پس از انجام خط‌کشی در روز دوشنبه می‌توان این قطعه را مورد بهره‌برداری قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(اصفهان)، علیرضا قاری‌قرآن، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: در راستای ایمن‌سازی مسیر، رفع نقاط حادثه خیز و کاهش تصادفات محور اصفهان-چادگان، آسفالت گرم بخشی از این محور انجام شد.   

وی با بیان اینکه ۱۱ کیلومتر این محور در سنوات گذشته بهره‌برداری شده است، اذعان داشت: این جاده با مشارکت شهرداری چادگان و سازمان عمران زاینده‌رود از سنوات قبل در حال ساخت است که متأسفانه مدتی متوقف مانده بود. و امسال بخشی از آن راه‌اندازی شد؛ اما تکمیل کل مسیر نیازمند اعتبار بالایی است.   

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه کل پروژه ۷/۵ کیلومتر است، گفت: طبق تعریفِ قرارداد، نقطه شروع از حدود هفت کیلومتری دهکده چادگان به طرف اصفهان است که روکش آسفالت ۲/۵ کیلومتر آن در حال حاضر انجام شده و تابلوها و علائم ایمنی نیز در دو روز گذشته با اعتبار سه میلیارد ریال نصب شده‌ است.   

وی تصریح کرد: در حوزه تیران نیز هشت کیلومتر از محور تا گردنه سرخ، بعد از روستای گلاب، طراحی و برآورد آن به میزان ۲۳ میلیارد تومان انجام شده است؛ ولی هیچ‌گونه اعتباری برای آن دیده نشده است؛ قطعه بعد از روستای گلاب تا بالای گردنه به‌طول پنج کیلومتر و به‌صورت چهارخطه طراحی خواهد شد که برآورد آن به میزان ۳۵ میلیارد تومان انجام شده است ولی فاقد اعتبار است.  

قاری‌قرآن افزود: خط‌کشی بخش آسفالت‌‌شده محور اصفهان-چادگان، روز دوشنبه، انجام می‌شود و می‌توان آن را مورد بهره‌برداری قرار داد. هرچند نیوجرسی‌های آن هم در قالب قرارداد با پیمانکار است که در حین بازگشایی و بهره‌برداری می‌بایست بین دو محور نصب شود.  

وی خاطرنشان کرد: جهت پنج کیلومتر باقی‌مانده این پروژه با برآورد هشت میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان عملیات آن تا اجرای ساب‌گرید و تکمیل ابنیه فنی به جز سه مورد انجام شده که اخیرا با پیگیری‌های بعمل آمده برای آن اعتبار اخذ شده است.  

قاری‌قرآن در پایان آورده است: در مجموع برای احداث و تکمیل کل محور به اعتباری بالغ بر ۷۸ میلیارد تومان نیاز است که نه در بودجه استانی و نه در بودجه ملی ملی دیده نشده است که در این زمینه پیگیر تأمین اعتبار و اجرای آن هستیم.