شناسهٔ خبر: 86154 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل:

مصالح کارخانه‌های آسفالت به دقت کنترل شود/ آئین‌نامه‌های مرکز تحقیقات راه و شهرسازی لازم‌الاجراست

اردبیل 7 - 2 مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: به همت آزمایشگاه مکانیک خاک مصالح کارخانه‌های آسفالت باید به دقت کنترل شود تا کیفیت تولید در این بخش افزایش یابد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(استان اردبیل)، محبوب حیدری، مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در جلسه شورای فنی این استان که در محل سالن جلسات استانداری اردبیل برگزار شد با اعلام این مطلب اظهار کرد: کمیته تخصصی آسفالت در سال‌جاری دو جلسه برگزار کرده که متاسفانه نیمی از دستگاه‌های اجرایی عضو این کمیته در جلسات حاضر نشده و نیم دیگر نیز با اعضای متفاوت در جلسات حضور یافته‌اند؛ در حالی که انتظار می‌رفت فرد ثابتی را برای این جلسات اعزام کنند.

وی خاطرنشان کرد: در این جلسات سه مصوبه اصلی به تائید اعضا رسید که اقدامی ارزشمند در راستای ساماندهی و ارتقای وضعیت آسفالت تولیدی در استان بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اولین اقدام کمیته را تلاش برای بالا بردن کیفیت مصالح سنگی کارخانه‌های آسفالت اعلام کرد و گفت: هر چقدر این موضوع مورد توجه قرار گیرد به همان نسبت کیفیت آسفالت تولید و پخش شده مطلوب خواهد بود.

حیدری ورود آزمایشگاه مکانیک خاک را به این حوزه ضروری دانست و تصریح کرد: آزمایشگاه باید اجازه ورود به تمامی کارخانه‌های آسفالت را داشته باشد تا با مطالعه معادن و مصالح حمل شده به کارخانه‌ها قبل از تولید آزمایش فنی را انجام داده تا مشکلی از بابت کیفیت معادن و مصالح وجود نداشته باشد.

وی افزود: ۴۰ درصد مشکل با این نظارت‌ها و آزمایش دقیق مکانیک خاک رفع خواهد شد که البته هزینه آزمایشگاه مکانیک خاک باید از سوی ادارات و شهرداری‌ها پرداخت شود.

حیدری ادامه داد: در کنار این امر تمامی کارخانه‌های آسفالت ملزم به رعایت بخشنامه‌ها و آئین‌نامه‌های مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی هستند تا براساس این آئین‌نامه‌ها کیفیت تولید براساس استاندارهای تعریف شده در بخش آسفالت ارتقا یابد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل هزینه سنگین تولید و توزیع آسفالت را به ازای هر تن ۵۰۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: در کنار این امر تامین قیر باکیفیت بسیار اقدام ارزشمندی است که پیمانکاران باید در این زمینه دقت بیشتری را داشته باشند.

وی تصریح کرد: راه و شهرسازی استان آمادگی دارد تا با تشخیص آزمایشگاه مکانیک خاک در هر مقطع و به هر میزان از مواد خام مصرفی کارخانه‌های آسفالت نمونه‌برداری کرده تا به شکل دقیق امکان ارزیابی و اظهارنظر کارشناسی برای این مجموعه فراهم آید.