شناسهٔ خبر: 8616 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

هاشمی در مراسم آغاز عملیات اجرایی آزادراه آبیک ـ چرم‌شهر:

تصویب ساخت کمربندی سوم تهران از اقدامات مثبت دولت یازدهم است/ یکی از گره‌های اصلی ترافیکی تهران باز می‌شود

سیدحسین هاشمی استاندار تهران در مراسم آغاز عملیات اجرایی آزادراه آبیک ـ چرم‌شهر از پیگیری‌های وزیر راه و شهرسازی برای تصویب ساخت کمربندی سوم تهران قدردانی کرد و گفت: نیاز اصلی شهرستان‌های استان تهران ساخت قطار حومه‌ای است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید حسین هاشمی در مراسم آغاز عملیات اجرایی آزادراه آبیک ـ چرم‌شهر (کنارگذر جنوبی تهران) به طول ۱۵۸ کیلومتر که صبح امروز اول تیرماه با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، برخی نمایندگان مردم استان‌های تهران، قم، مرکزی، سمنان، البرز و قزوین در مجلس شورای اسلامی وحجت الاسلام صالحی‌منش استاندار قم برگزار شد، گفت: یکی از کارهای مثبت دولت تدبیر و امید تصویب ساخت کمربندی سوم تهران در هیئت دولت بود و از دکتر آخوندی به خاطر مطرح کردن این موضوع و پیگیری تصویب آن تشکر می‌کنم. با ساخت این آزادراه یکی از گره‌های اصلی ترافیکی شهر تهران باز می‌شود.

استاندار تهران با اشاره به اهمیت ساخت قطار حومه‌ای گفت: علاقه‌مندیم هر چه سریعتر قطارهای حومه‌ای شهرستان‌های استان تهران تکمیل شود. ضمن این‌که وزیر راه و شهرسازی وعده داد قطار حومه‌ای ورامین ـ تهران تا شهریور ۹۵ به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به سفر رییس جمهور به شهرستان‌های غرب استان تهران و قول مساعد وی در زمینه کمک دولت برای اجرایی شدن این پروژه افزود: نیاز اصلی شهرستان‌های استان تهران ساخت قطار حومه‌ای است.

هاشمی با اشاره به مشکلات فراوان روستاهای استان تهران که جمعیت آن‌ها به حدود یک میلیون نفر (۹۷۲ هزار نفر) می‌رسد خواستار توجه جدی دولت به مشکلات روستاهای استان تهران شد.

وی با اشاره به تامین ۵۰.۵ درصد مالیات کشور از استان تهران و صادرات ۷۰ تا ۷۵ درصدی خدمات فنی مهندسی استان تهران به دیگر مناطق اظهار کرد: استان تهران در بسیاری از شاخص‌ها در بین استان‌های کشور رتبه و جایگاهی بین ۲۰ تا ۳۱ را داراست.

وی با بیان این‌که رئیس حمهور پس از ماه مبارک رمضان چهار سفر دیگر به دیگر شهرستان‌های استان تهران خواهد داشت اظهار امیدواری کرد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در همان دو و نیم سالی که قول داده و پیش از زمان تعیین شده ساخت پروژه کنار گذر جنوبی را تکمیل خواهد کرد./

نظر شما