شناسهٔ خبر: 86180 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت اعلام کرد:‌

پرداخت كل سهم مشاركت دولت در احداث آزادراه جنوبی تهران / آزادراه تا پایان سال زیر بار ترافیک می‌رود/ آزادراه جنوبی تهران گلوگاه ترافیکی کریدور شرق به غرب

آزادراه جنوبی تهران معاون ساخت وتوسعه آزادراه‌ها از پرداخت كل سهم مشاركت دولت در ساخت آزادراه جنوبی تهران و بهره برداری آن در سال جاری با مساعدت سازمان برنامه و بودجه كشورخبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جلال بهرامی با اعلام این خبر گفت: معاون رییس‌‌جمهور درخردادماه سال‌جاری از این پروژه بازدید و با تاكید بر اهمیت این آزادراه در توسعه کشور و رفع گلوگاه‌های ترافیکی استان‌های تهران و البرز آمادگی کامل در تامین سهم مشارکت دولت را در اتمام پروژه اعلام كرد.

وی اظهار داشت: طبق توافق قبلی و با مساعدت سازمان برنامه و بودجه كشور در پرداخت كل سهم مشاركت دولت در آزادراه جنوبی تهران این پروژه تا پایان سالجاری زیر عبور ترافیك قرار می‌‌گیرد.

وی برآورد هزینه تمام شده در این پروژه را ۳ هزار ۶۰۰ میلیارد تومان اعلام كرد و افزود: تاكنون ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای این پروژه هزینه شده است و با توجه به تامین كل اعتبار سهم دولت لازم است سرمایه‌‌گذار نسبت به تامین سهم خود به مبلغ ۱۱۰۰ میلیارد تومان اقدام كند.

بهرامی پیشرفت فیزیكی آزادراه را ۸۵ درصد اعلام كرد و گفت: هم اكنون ۹۴ درصد پیشرفت فیزیكی در بخش روسازی پروژه صورت گرفته و ۱۴۲كیلومتر از مسیر نیز آسفالت شده است.

وی آزادراه جنوبی تهران را یكی از مهمترین كریدورهای ترانزیتی كشور دانست و افزود:‌ این آزادراه نقش حیاتی در ساماندهی ترافیك استان های تهران و البرز دارد و نقطه اتصال تمامی بزرگراه‌‌ها و راه‌‌های منشعب از پایتخت و استان البرز است.

معاون ساخت وتوسعه آزادراه بیان داشت: این آزادراه ۱۵۸ كیلومتری در چهار قطعه طراحی شده است. قطعه یك به طول ۴۰ كیلومتر و قطعه دو به طول ۵۰ كیلومتر در حال حاضر در مرحله تكمیل ابنیه فنی و عملیات روسازی قرار دارند. قطعه سوم به طول ۳۰ كیلومتر نیز در حال تكمیل عملیات روسازی و قطعه چهار این آزادراه به طول ۳۸ كیلومتر تكمیل شده و در مرحله نصب تابلو و علایم قرار دارد.

وی كاهش ۲۰ كیلومتری طول مسیر را از مزایای بهره برداری از این آزادراه برشمرد و افزود: كاهش ۹۰ دقیقه ای زمان سفر برای وسایل نقلیه سبك و ۱۱۰ دقیقه ای وسایل نقلیه سنگین از دیگر فواید بهره برداری از این آزادراه است.

به گزارش شركت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل كشور، بهرامی یادآور شد: این آزادراه گلوگاه ترافیكی كریدور شرق به غرب است و نقش اساسی در تسهیل ترافیک عبوری از استان‌های شمال غربی و غرب کشور که از تهران عبور و به سمت جنوب، جنوب شرق و شمال شرق سفر می‌کنند، خواهد شد.