شناسهٔ خبر: 86224 - سرویس پربحث‌ترین اخبار
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد

بارش باران و رعدوبرق در استان‌های آذربایجان شرقی، سواحل دریای خزر و خراسان شمالی/ از فردا تا دوشنبه جوی آرام در اکثر مناطق کشور

اداره هواشناسی استان تهران کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه از فردا تا دوشنبه در اکثر مناطق کشور جو آرام خواهد بود، افزود: امروز بارش‌ها در شمال آذربایجان شرقی، سواحل دریای خزر و خراسان شمالی رخ خواهد داد.

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت و گو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به تشریح وضعیت آب و هوای کشور طی چند روز آینده پرداخت و گفت: امروز در شمال آذربایجان شرقی، سواحل دریای خزر و خراسان شمالی بارش باران، گاهی رعد و برق  و وزش باد را خواهیم داشت که شدت بارش‌ها در گیلان و مازندران خواهد بود.

وی افزود: روز پنج شنبه شدت بارش‌ها در سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی رخ می‌دهد و روز جمعه نیز این بارش‌ها به خراسان شمالی و خرسان رضوی محدود می‌شود.

رفیعی اظهار کرد: از نظر شرایط دمایی؛ از امروز تا جمعه در سواحل دریای خزر، اردبیل و شمال شرق کشور کاهش دمای ۶ تا ۹ درجه را پیش‌بینی می‌کنیم و این کاهش دما تا روز شنبه در مناطق شرق و بخش‌هایی از جنوب کشور، دامنه‌های جنوبی البرز و مرکز کشور نیز بین ۴ تا ۶ درجه خواهد بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی عنوان کرد: دریای خزر از امروز تا بعد از ظهر فردا، مواج پیش‌بینی می‌شود و از پنج شنبه تا دوشنبه هفته آینده نیز، همچنان در بیشتر مناطق کشور جوی آرام خواهیم داشت که پیامد آن افزایش میزان غلظت آلایندگی‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خواهد بود.

رفیعی گفت: امروز آسمان تهران صاف همراه با غبار صبحگاهی و گاهی وزش باد است و پیش‌بینی می‌شود که حداکثر دمای امروز به ۲۵ درجه بالای صفر برسد و حداقل دمای امروز صبح تهران نیز به ۱۳ درجه بالای صفر رسید. پیش‌بینی می‌کنیم که فردا هم همین حداقل  دما را در تهران تجربه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: سردترین مرکز استان‌های کشور، امروز شهر کرد با دمای ۴ درجه زیر صفر و کرمان و همدان نیز یک درجه زیر صفر بودند. گرمترین مرکز استان هم اهواز با دمای ۳۸ درجه بالای صفر  بوده است.