شناسهٔ خبر: 86230 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس پلیس راه خوزستان:

خوزستان با مشکل فرهنگ رانندگی ایمن مواجه است

دولتشاهی رئیس پلیس راه خوزستان با بیان اینکه ۷ هزار و ۳۰۰ کیلومتر جاده های آسفالته استان روستایی است گفت: این استان در فرهنگ ترافیکی و رانندگی ایمن با مشکل مواجه است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، سرهنگ رضا دولتشاهی در همایش «راهوران محله» که با حضور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، دهیاران نمونه و بانوان فرهنگ یار ترافیکی خوزستان در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: خوزستان از ۵ هزار روستا برخوردار می باشد که ۷ هزار و ۳۰۰ کیلومتر از جاده های آسفالته استان روستایی است.

وی با اشاره به موقیت استراتژیک استان افزود: برخورداری از بنادر، پالایشگاه های نفت، پتروشیمی ها و کشاورزی شرایط خاصی را برای خوزستان به لحاظ تردد وسایل نقلیه به وجود آورده است اما بخش قابل توجهی از ترددها مربوط به حوزه روستایی است.

رئیس پلیس راه خوزستان بیان کرد: عدم برخورداری روستاها از تمامی امکانات لازم موجب شده است که روستاییان برای تهیه مایحتاج زندگی به شهرها مراجعه کنند و همین امر تردد را بیشتر می کند و منجر به بروز حوادث جاده ای می شود.

سرهنگ دولتشاهی ادامه داد:  تعداد متوفیان ثبت شده به دلیل حوادث جاده ای از سال ۹۵ تا ۹۷ به ترتیب ۶۳۰، ۵۳۰ و ۶۳۰ نفر بود که این تعداد در سال گذشته با جهش قابل توجهی به ۷۰۰ نفر رسید.

وی گفت: از این ۷۰۰ نفر  تعداد فوتی ها در جاده های روستایی در سال های ۹۷ و ۹۸ به ترتیب ۳۰ و ۶۸ نفر بود.

رئیس پلیس راه خوزستان یکی از علت های خراب شدن زیرساخت های جاده ای و جاده های استان را اضافه تناژ اعلام کرد و گفت: عامل مهم دیگر در بزرو تصادفات، عامل انسانی می باشد و متأسفانه خوزستان در فرهنگ ترافیک و رانندگی ایمن با مشکل مواجه است که ما با همراهی و همکاری دهیاران و بانوان فرهنگ یار ترافیکی وظیفه داریم نسبت به فرهنگ سازی بیشتر، اقدام کنیم.

سرهنگ دولتشاهی آمار تلفات ناشی از تصادف متورسواران در جاده های استان را بالا برشمرد و تصریح کرد: صدا و سیما باید با استفاده از ظرفیت های خود، اطلاع رسانی لازم را در زمینه لزوم استفاده موتورسواران از موتورهای استاندارد و کلاه ایمنی داشته باشد.