شناسهٔ خبر: 86236 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در بیست و نهمین هفته افتتاح طرح‌های دولتی انجام می‌شود؛

آغاز عملیات اجرایی ۶۹۰۰۰ مسکن ملی/ واگذاری ۱۳۵۰۰۰ قطعه زمین به متقاضیان طرح اقدام ملی/ افتتاح ۴۰۱۰۸ مسکن مهر

پروژه مسکن مهر استان خراسان رضوی بیست و نهمین هفته افتتاح طرح‌های عمرانی دولتی، روز پنجشنبه، با افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۵۰۹ هزار واحد مسکن مهر و طرح اقدام ملی مسکن برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بیست و نهمین هفته افتتاح طرح‌های عمرانی دولتی، روز پنجشنبه، یکم آبان‌ماه با حضور رییس‌جمهور، وزیر راه و شهرسازی و ۳۱ استاندار از طریق ارتباط ویدئوکنفرانس برگزار می‌شود.

در مراسم‌ فردا، سیرجان و بیرجند به‌عنوان پایلوت انتخاب شده‌اند و قرار است، تعدادی از واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در این دو شهرستان‌ افتتاح شود.

واگذاری ۱۳۵ هزار قطعه زمین و معرفی ۲۵۳ هزار واحد مسکونی به پروژه‌های اقدام ملی، از دیگر بخش‌های برنامه فردا است.
 
بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، ارزش مالی پروژه‌های طرح اقدام ملی که فردا بهره‌برداری و یا آغاز می‌شوند، بالغ بر ۲۴۰ هزار میلیاردتومان است که حدود ۶۰ هزار میلیاردتومان آن مربوط‌به قیمت اراضی و حدود ۱۸۰ هزار میلیاردتومان نیز مربوط به بخش اجرا و خدمات خواهد بود.

در بیست و نهمین هفته افتتاح طرح‌های عمرانی دولت ۱۱ هزار و ۵۶۰ واحد مسکونی در هشت استان و برخی از پروژه‌های بافت فرسوده، افتتاح می‌شود.در بخش دیگری از این برنامه نیز ۱۳۵ هزار قطعه زمین به سازندگان واگذار می‌شود که از این تعداد ۹۵ هزار قطعه، ظرف یک‌سال گذشته واگذار شده و در این مراسم ۴۰ هزار واحد دیگر واگذار می‌شود. در این بخش، هر پلاک به گروه‌های سه‌ نفر به بالا واگذار می‌شود تا نسبت‌به احداث واحد مسکن ملی، اقدام کنند.

معرفی ۲۵۳ هزار نفر به ۲۵۳ هزار واحد مسکن ملی در حال احداث و بهره‌برداری از ۶ هزار و ۷۰۰ واحد اقدام ملی در بافت‌های فرسوده بخش دیگر برنامه‌های روز پنجشنبه است.

آغاز عملیات اجرایی ۶۹ هزار واحد مسکن ملی در قالب تفاهم‌نامه‌های دوجانبه وزارت راه و شهرسازی با سایر دستگاه‌ها، بخش دیگری از برنامه‌های فردا است که از این تعداد، ۳۰ هزار واحد مربوط به فرهنگیان، ۳۷ هزار واحد برای نیروهای مسلح و دو هزار واحد مربوط به کارگران است.

بخش آخر این برنامه ویدئوکنفرانسی به افتتاح بخشی از واحدهای مسکن مهر اختصاص یافته است و قرار است ۴۰ هزار و ۱۰۸ واحد مسکن مهر با فرمان رییس‌جمهور افتتاح شود.