شناسهٔ خبر: 86238 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان تأکید کرد:

لزوم نهادینه کردن فرهنگ رانندگی ایمن در جاده ها

بهرامی نیا مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان یکی از عامل های اصلی تلفات جاده ای را عدم توجه به فرهنگ رانندگی ایمن دانست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، غلامعباس بهرامی نیا در همایش «راهوران محله» که با حضور رئیس پلیس راه خوزستان، دهیاران نمونه و بانوان فرهنگ یار ترافیکی استان در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: میانگین تلفات ناشی از تصادفات در کشور طی ۲۴ ساعت شبانه روز بین ۵۰ نفر  می باشد که آمار بسیار قابل توجهی است.

وی افزود: در حوزه راه های استان تلاش داریم با اعتبارات تخصیص داده شده، اقدامات لازم در راستای اجرای پروژه های بهسازی جاده ها را داشته باشیم اما درکنار کارها و پروژه های اجرایی، باید فرهنگ رانندگی ایمن و درست رانندگی کردن در جاده ها را نهادینه کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با بیان اینکه با اعتبارات تخصیص داده شده، امسال تنها امکان ساخت ۱۵ کیلومتر راه روستایی در استان وجود دارد، بیان کرد: متأسفانه در کشور ما فرهنگ درست رانندگی کردن به خوبی نهادینه نشده است و آمارها نشان می دهد در جاده های ایمن، شاهد تصادف های بیشتری هستیم.

بهرامی نیا با اشاره به آمار تصادف بالا در بزرگ راه اهواز-اندیمشک، گفت: این جاده یکی از بهترین بزرگ راه های استان است اما متأسفانه بیشترین تلفات ناشی از تصادف استان در این جاده می باشد و این نشان می دهد که در کنار ایمن سازی نیاز است  همه از جمله دهیاران و بانوان فرهنگ یار برنامه ریزی در حوزه فرهنگ درست رانندگی کردن را مورد توجه قرار دهند.

وی با بیان اینکه ۲۰ درصد تلفات ناشی از تصادفات استان مربوط به موتورسوران است، ادامه داد: بخش عمده ای از این تصادفات به دلیل عدم استفاده از موتورهای با استاندارد لازم در روستاها رخ می دهد؛ آمارها نشان می دهد در روستاهای برخوردار از جاده آسفالت شده، شاهد تصادف های بیشتر به دلیل سرعت بالا هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان تأکید کرد: همه باید برای تقویت فرهنگ ایمنی رانندگی و احساس مسئولیت اجتماعی گام برداریم.