شناسهٔ خبر: 86244 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای مطرح کرد

اصفهان سرآمد درارائه طرح های خلاقانه ایمنی در کشور/دعوت از  اعضا کمیسیون ایمنی استان اصفهان به کمیسیون ایمنی کشور

IMG_5151.JPG مدیرکل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای کشور گفت: اصفهان در ارائه طرح های خلاقانه در حوزه ایمنی در کشور سرآمد است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)، فرهاد صالحیاندر نشست هماندیشی پلیس با اداره کل راهداری و حمل ونقل جادهای استان اصفهان که با موضوع ایمنی برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه روابط و تعاملات مناسب پلیس راه و اداره کل راهداری و حمل ونقل جادهای استان اصفهان منجر به نتایج ارزشمند و سازنده در سطح استان و کشور شده است.

وی با اشاره به عملکرد خوب کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل ونقل استان اصفهان در یکسال اخیر گفت: کاهش تعداد تصادفات از نتایج ملموس عملکرد این کمیسیون به شمار میآید.

صالحیان با تشریح آمار و اطلاعات مربوط به تصادفات کشور در نیمه ابتدایی سالجاری ادامه داد: تعداد تلفات در حوادث رانندگی  در جادههای برون شهری کشور ۱۷.۲ درصد کاهش یافته است که  تکرار همین الگوی کاهشی را در آمارهای استان اصفهان شاهد هستیم .

مدیرکل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری وحمل ونقل جادهای گفت: اطلاعات ما نشان میدهد که سهم ناوگان مسافربری از حوادث رانندگی ۱ درصد و سهم ناوگان باری ۱۶ درصد است.

صالحیان عدم کنترل ساعت مجاز رانندگی برای ناوگان حمل و نقل کالا  را یکی از دلایل تصادفات این ناوگان عنوان کرد و افزود: در سه سال آینده  ۳۵۳  هزار دستگاه کامیون به سامانه سپهتن مجهز خواهند شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامهریزی ویژه این اداره کل برای هفته ایمنی حمل ونقل اشاره و خاطر نشان کرد: از ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه به نام هفته حمل ونقل ایمنی نامگذاری و برای هر روز برنامهریزی خاص صورت گرفته است.

مدیرکل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری وحمل ونقل جادهای ادامه داد: از  اعضا کمیسیون ایمنی استان اصفهان به صورت ویژه دعوت میشود که با به کارگیری تمامی توان شعار  روز ۲۹ آبانماه  که "روز بدون حادثه "نامگذاری شده است را تحقق بخشند.

صالحیان پس از استماع گزارشات پلیس، اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان و تشکلهای صنفی حمل ونقل از  طرحهای نوین ارائه  شده استقبال و اظهار کرد:  باید از تمامی ظرفیتها برای کاهش حوادث و تصادفات رانندگی در کشور استفاده کرد.

وی از پیگیری مطالبات مطرح شده اعضا حاضر در جلسه پس از بررسیهای تخصصی خبر داد.

در پایان این جلسه از رئیس و جانشین پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان و جمعی از فرماندهان پاسگاه های پلیس راه استان اصفهان به مناسبت هفته نیروی انتظامی تقدیر و تشکر شد.