شناسهٔ خبر: 86258 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آغاز عملیات اجرایی طرح اقدام ملی مسکن در استان همدان به دستور رئیس جمهور / تامین ۳۳ هکتار زمین برای طرح اقدام ملی مسکن در استان

جلسه اقدام ملی 2 طرح سراسری افتتاح، واگذاری گروهی زمین و آغاز عملیات اجرایی طرح اقدام ملی مسکن به دستور رئیس جمهور و با حضور استاندار همدان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ، مدیر کل راه و شهرسازی ، مدیر کل بنیاد مسکن و سایر مدیران ذیربط به صورت ویدئو کنفرانس در دفتر استاندار همدان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (همدان)،  سید سعید شاهرخی  در این جلسه با بیان این مطلب که طرح اقدام ملی مسکن طرحی است که با تدبیر در سراسر کشور انجام شده ، عنوان کرد: تا کنون حدود ۲۳ هزار نفر ثبت نام در طرح اقدام ملی مسکن انجام شده  که در حال برنامه ریزی و اجرا برای تامین مسکن متقاضیان هستیم.

استاندار همدان در ادامه با اشاره به اینکه برای تامین مسکن نیاز به اراضی مناسب داریم که در اختیار سازندگان قرار دهیم، گفت:  تا کنون حدود ۳۳ هکتار زمین برای ۷ هزار و ۷۰۰ واحد تامین شده و  برای واگذاری در اختیار راه و شهرسازی قرار گرفته است.

وی افزود: در نظر داریم کمبود این زمین ها را با الحاق اراضی مناسبی که در شهر همدان و ملایر وجود دارد تامین نمائیم

شاهرخی یادآور شد: در کارگروه امور زیربنایی تصمیم گرفته شده ۶۸۰ هکتار از اراضی مناسب شهر همدان به شهر الحاق شود و در جلسه هفته آینده آخرین وضعیت پیشرفت کار بررسی خواهد شد.

وی در رابطه فرایند صدور پروانه و شروع عملیات اجرایی این پروژه ها بیان کرد : به شهرداران تاکید شد یک خط ویژه برای این امر اختصاص دهند که به سرعت صدور پروانه انجام شود و در راستای کاهش قیمت مسکن برای متقاضیان، ۵۰ درصد عوارض را به آنان تخفیف دهند .

وی تاکید کرد: برای تامین مصالح و انعقاد قرارداد با پیمانکاران ، تسهیلات ویژه ای را فراهم می نمائیم که هم سرعت و هم دقت در کار بالا رود.

شاهرخی در پایان خاطرنشان ساخت: امیدواریم بتوانیم تا پایان دولت تدبیر و امید به تعهد و سقفی مشخص  شده برای استان عمل نمائیم.