شناسهٔ خبر: 86261 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

رئيس سازمان هواپيمايی کشوری طی بازدید از فرودگاه مهرآباد مطرح کرد

لغو پروازهای چارتری از ۲۵ مهر به جز مسيرهای كيش، قشم و مناطق نفت خيز/ الزام ایرلاین‌ها به استفاده از ۶۰ درصد ظرفیت هواپیما

زنگنه رئيس سازمان هواپيمايي کشوري به منظور اطمينان از رعايت دستورالعمل پذيرش حداکثر ۶۰ درصدي مسافر درهواپيماها از فرودگاه مهرآباد بازدید کرد و گفت: تا زماني كه اين دستورالعمل از سوي وزارت بهداشت ملغي نشود ایرلاین‌ها ملزم به رعايت آن هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، کاپيتان تورج دهقاني زنگنه، رئيس سازمان هواپيمايي کشوري به همراه سیاوش امیرمکری، مديرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبري هوايي ايران از کانترها و مراحل پذيرش مسافر در ترمينال هاي ۱ و ۲، ايرسايد، اتوبوس ها و رمپ فرودگاه مهرآباد و همچنين پروازهاي در حال انجام برخي شرکت هاي هواپيمايي بازديد کردند.

كاپيتان زنگنه در پایان بازید در جمع خبرنگاران اظهارداشت: بازديد ميداني صبح امروز به منظور اطمينان از رعایت دستورالعمل پذیرش حداکثر ۶۰ درصدی مسافر درهواپیماها و دستورالعمل‌ها و پروتكل‌هاي بهداشتي ابلاغ شده به شركت‌هاي هواپيمايي انجام شد و شركت‌ها تا زماني كه اين دستورالعمل از سوي وزارت بهداشت ملغي نشود  ملزم به رعايت آن هستند و سازمان هواپيمايي كشوري نيز نظارت جدي خواهد داشت.

رئيس سازمان هواپيمايي كشوري افزود: در اين خصوص كه شركت‌هاي هواپيمايي ۴۰ درصد مسافر خود را از دست مي‌دهند با دستور وزير محترم راه و شهرسازي تمهيداتي انديشيده شده كه بتوانيم از هفته آينده صورت‌هاي مالي شركت‌هاي هواپيمايي به خصوص ۶ ماهه اول سال را دريافت كرده و تسهيلاتي از طريق دولت به آنها پرداخت شود.

كاپيتان زنگنه با اعلام اين خبر كه هيچ گونه افزايش قيمتي نخواهيم داشت و پول اين صندلي‌هاي خالي از مسافران دريافت نخواهد شد افزود: ما در اين ايام هيچ افزايش قيمتي نداريم و اين پول را به هيچ عنوان از مسافر دريافت نمي‌کنیم.

 

رئيس سازمان هواپيمايي كشوري در خصوص افزايش قيمت توسط شركت‌هاي هواپيمايي در روزهاي اخير اظهارداشت: سازمان هواپيمايي كشوري طبق ماده" ۵" بند "ب" قانون اين سازمان مسئول جلوگيري از رقابت مضره و مصالح عمومي است و از آنجا كه تاكنون مشكلاتي از سوي چارتر كننده وجود داشت با لغو پروازهاي چارتري از ۲۵ مهر به جز مسيرهاي كيش و قشم و مناطق نفت خيز هيچ مسير ديگري مجاز به چارتر نيست.

كاپيتان زنگنه در خصوص افزايش قيمت در هفته جاري كه توسط برخي شركت‌ها صورت گرفته افزود: طبق فصول سال‌هاي گذشته در زمان پيك پرواز قيمت‌ها براساس بازار عرضه و تقاضا افزايش مي‌يافت چرا كه بازار تابع عرضه و تقاضا است.

رئيس سازمان هواپيمايي كشوري با بيان اينكه شركت‌هاي هواپيمايي براساس دامنه نرخي كه برايشان تعريف شده هيچ افزايش قيمت نداشتند افزود: جلساتي با وزير محترم راه وشهرسازي، نمایندگان محترم كميسيون عمران مجلس و شركت‌هاي هواپيمايي برگزار و قرار شدكه در هفته آينده در نشستي مشترك به نتایجي دست يابيم.

كاپيتان زنگنه افزود: به یكي از شركت‌هاي هواپيمايي در بازديدي كه صبح امروز به عمل آمد به خاطر اشكال در تهويه داخل هواپیما در پرواز تهران- قشم تذكر جدي داده شد و دستور كاهش پروازها در همان مسير صادر شد.

رئيس سازمان هواپيمايي كشوري ادامه داد: چنانچه مسافران با عدم رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي مواجه شوند مي‌توانند با تلفن‌هاي سازمان هواپيمايي كشوري به‌صورت شبانه روز تماس حاصل كرده و يا با اسكن باركد فرم‌هاي نظرسنجي داخل هواپیما به‌صورت مستقيم با سازمان هواپيمايي كشوري در ارتباط باشند.