شناسهٔ خبر: 86265 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

اهم اخبار صنعت حمل‌ونقل ریلی طی هفته‌ای که گذشت

اتصال چهارمحال و بختیاری به شبکه ریلی گامی مهم در توسعه استان است/ تخصیص کامل اعتبار سال جاری پروژه/ تقویت همکاری‌های اقتصادی ایران و افغانستان با افتتاح راه‌آهن خواف – هرات

قطار مهم‌ترین اخبار صنعت حمل‌ونقل ریلی کشور طی هفته گذشته؛ اتصال چهارمحال و بختیاری به شبکه ریلی گامی مهم در توسعه استان است، تخصیص کامل اعتبار سال جاری پروژه و تقویت همکاری‌های اقتصادی ایران و افغانستان با افتتاح راه‌آهن خواف – هرات بودند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهم‌ترین اخبار صنعت حمل‌ونقل ریلی کشور طی هفته گذشته شامل موارد زیر هستند:

- اتصال چهارمحال و بختیاری به شبکه ریلی گامی مهم در توسعه استان است/ تخصیص کامل اعتبار سال جاری پروژه

عطاءالله نوروزنژاد، مدیرکل دیوان محاسبات چهارمحال و بختیاری، اتصال این استان به شبکه ریلی را گامی مهم در روند توسعه این استان خواند. وی در بازدید از روند پیشرفت قطعات مختلف راه‌آهن، با اعلام این مطلب افزود: با تزریق اعتبار بسیار مناسبی که برای این پروژه صورت‌گرفته و همچنین تلاش خوب پیمانکاران قطعات مختلف، شاهد بهره‌برداری از این زیرساخت بسیار مهم حوزه حمل و نقل در سال آینده خواهیم بود.

حسینعلی مقصودی، مدیرکل راه و شهرسازی استان نیز احداث راه‌آهن چهارمحال و بختیاری به‌طول ۹۲ کیلومتر را جزء پنج اولویت اول راه‌آهن کشور دانست و گفت: خوشبختانه به غیر از تخصیص کامل اعتبار سال جاری، ۲۰۰ میلیارد تومان از توافق وزارت راه و شهرسازی با سازمان برنامه و بودجه نیز ابلاغ شده است و ۲۰۰ میلیارد تومان باقی‌مانده نیز بسته به پیشرفت پروژه در آینده ابلاغ می‌شود.

- تقویت همکاری‌های اقتصادی ایران و افغانستان با افتتاح راه‌آهن خواف هرات

حسن روحانی، رئیس جمهور با حمایت از تلاش های انجام شده برای برقراری صلح، ثبات و امنیت در افغانستان از سوی شورای عالی مصالحه در این کشور، افتتاح راه‌آهن خواف - هرات طی روزهای آینده را موجب تقویت هرچه بیشتر همکاری‌های اقتصادی و تجاری دو کشور دانست.

وی در دیدار با "عبدالله عبدالله" رئیس شورای‌‌عالی مصالحه ملی افغانستان، با بیان اینکه در طول دوره‌ای که افغانستان در برابر تجاوزات بیگانه قرار داشته، ملت و دولت ایران در کنار دولت و مردم این کشور بوده‌اند، گفت: امیدواریم صلح و امنیت پایدار در این کشور برقرار باشد و مردم افغانستان در آرامش زندگی کنند.

رئیس‌جمهور با ابراز امیدواری به موفقیت تلاش‌های شورای‌عالی مصالحه برای برقراری صلح و ثبات در افغانستان، اظهارداشت: مهم این است که مردم این کشور بعد از سال‌ها جنگ و درگیری به یک صلح واقعی برای حفظ دستاوردهای خود دست یابند و راه حل این مشکل نیز گفت‌وگوهای سیاسی و مذاکره بین‌الافغانی است.