شناسهٔ خبر: 86313 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با دستور رئیس جمهور انجام شد

آغاز عملیات احداث ۱۳۱۳ واحد طرح ملی مسکن چهارمحال و بختیاری همزمان با سراسر کشور

DM2A9481.jpg عملیات ساخت ۱۳۱۳ واحد طرح اقدام ملی مسکن در استان چهارمحال و بختیاری همزمان با سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانس و با دستور ریاست محترم جمهور آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(چهارمحال و بختیاری)، وزیر راه و شهرسازی در بخشی از این مراسم با اشاره به این که امروز شاهد فعالیت خط تولید پیوسته مسکن هستیم؛ آن را نشانگر یک جریان پایدار تولید مسکن دانست. محمد اسلامی گفت: امروز از نقطه آغاز یعنی تهیه نقشه و زمین تا سازوکار ساخت، تعیین و معرفی متقاضی، اجرا، اتمام و تحویل پروژه را شاهد هستیم و این یکی از مهم‌ترین اهدافی بود که ما با تدبیر دولت دنبال کردیم تا بتوانیم جریان تولید مسکن را با مصون‌سازی از همه آفت‌هایی که کشور را تهدید می‌کند ایجاد کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری نیز در این آئین گفت: تعداد ۱۳۱۳ واحد مربوط به ۱۱ شهر استان می باشد و زمین آن ها به بنیاد مسکن به عنوان کارگزار طرح تحویل شده است. حسینعلی مقصودی افزود: از این تعداد ۱۰۰۸ واحد در منظریه شهرکرد به عنوان مرکز استان و مابقی در سایر شهرها ساخته می شود. وی اراضی تخصیصی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برای شروع ساخت را بر اساس آخرین آمار بیش از این تعداد یعنی حدود ۲۳۳۸ واحد دانست و ادامه داد: ۱۳۱۳ واحد مربوط به آماری است که مراحل مقدماتی آن ها انجام شده و در مراسم همزمان آغاز احداث واحدها با حضور رئیس جمهور محترم بصورت ویدئو کنفرانس برنامه ریزی شده است. مدیرکل راه و شهرسازی استان همچنین در خصوص افتتاح واحدهای مسکن مهر در این مراسم، گفت: جشن پایان واگذاری واحدهای مسکن مهر در چهارمحال و بختیاری سال ۱۳۹۷ برگزار شده و به جز تعداد محدودی که مشکل سند داشتند؛ بقیه واحدها تا سال ۹۷ به متقاضیان واگذار شده است.

لازم به ذکر است؛ تعداد واحدهای آماده ساخت در این آئین، مربوط به شهرهای شهرکرد، بروجن، فارسان، لردگان، هفشجان، اردل، سامان، بن، گندمان، فرادنبه و شلمزار هستند.