شناسهٔ خبر: 86316 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار خوزستان خبر داد

دولت و سه بانک کشور در تامین منابع مورد نیاز جاده ایذه - لردگان مشارکت می‌کنند

خوزستان 47 استاندار خوزستان از موافقت تامین منابع مورد نیاز برای ساخت جاده اهواز- ایذه- لردگان با اعتباری بالغ بر ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی( خوزستان)، غلامرضا شریعتی در جلسه شورای اداری استان گفت: سهم بانک رفاه برای این پروژه چهار هزار میلیارد ریال، بانک ملی ۲ هزار میلیارد ریال و بانک صادرات با سهم یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است.

وی ادامه‌داد: همچنین دولت نیز مبلغ چهار هزار میلیارد ریال از منابع خود برای ساخت این پروژه اختصاص می‌دهد.

شریعتی با اشاره به نقش استراتژی این پروژه در دسترسی خوزستان از طریق این مسیر به مرکز کشور، افزود: به‌زودی عملیات اجرایی این پروژه با مشارکت نظام بانکی کشور آغاز خواهد شد.

استاندار خوزستان گفت: اداره کل راه و شهرسازی و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در توسعه راه های استان نقش ویژه ای ایفا کردند و تا سال آینده با چهار خطه شدن محور رامهرمز تا خیرآباد و همچنین مسیر غیزانیه تا ایذه میزان بزرگراه های استان افزایش چشمگیر پیدا میکند.

شریعتی گفت: این وضعیت برای ما نویدبخش و دلگرم کننده است همچنین حوزه معاونت عمرانی استانداری و دفتر فنی و حمل و نقل و ترافیک نیز سیاستگذاری و برنامه ریزی خوبی داشتند که قابل تقدیر است.

استاندار خوزستان گفت: البته این آمار مربوط به پیش از اربعین است و ما در کاهش فوتی ها در جاده های روستایی در کشور رتبه اول را بدست آوردیم و در آمار مجروحین در جاده های روستایی نیز رتبه سوم  در سطح کشور را بدست آوردیم.

شریعتی گفت: البته آمار تصادفات موتورسیکلت افزایش پیدا کرده است و این زنگ خطری برای ما به شمار میرود. از عوامل آن هم عدم فرهنگسازی و بعضا تردد موتورسیکلت های فرسوده یا فاقد چراغ سالم است که باید در این زمینه سخت گیری لازم انجام شود.

استاندار خوزستان ادامه داد: البته به دلیل افرایش سه برابری کشت تابستانه افزایش تردد روستاییان را داشته ایم و از این رو احتمال تصادف هم افزایش می یابد و لازم است در راه های روستایی سخت گیری در رعایت قوانین بیشتر شود و کنترل ها افزایش یابد.

شریعتی افزود: امیدواریم آمار استان در نیمه دوم سال بهتر شود و شاهد افزایش ایمنی مسافران در خوزستان باشیم.