شناسهٔ خبر: 86329 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

دبیرکل کمیته ملی اسکان بشر خبر داد

تدوین نقشه جامع موسیقی و توسعه پایدار روستایی ملل راه ابریشم

محمد مهدی مظاهری دبیرکل کمیته ملی اسکان بشر ملل متحد از تهیه و تدوین نقشه جامع موسیقی و توسعه پایدار روستایی ملل راه ابریشم در کمیته ملی اسکان بشر با همکاری مرکز موسیقی شرق در ایران، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، روز پنجشنبه اول آبان جلسه همفکری و بررسی همکاری مشترک در زمینه پروژه های پیشنهادی به شکل ویدئوکنفرانس با حضور محمدمهدی مظاهری دبیرکل کمیته ملی اسکان بشر ملل متحد، و مرکز موسیقی شرق در ایران و برخی از اندیشمندان این عرصه برگزار شد. جلسه برگزار شده در خصوص نحوه همکاری در حوزه توسعه و زنجیره‌سازی روستاها و شهرهای در مسیر راه ابریشم با رویکرد فرهنگی –و گردشگری بود. همچنین فراهم کردن زمینه توسعه پروژه بین‌المللی نرم‌افزار ایسلا  - ISLA با هزاران کاربر در حوزه اقتصاد و کارآفرینی الکترونیک آموزشی، زبان، موسیقی و گردشگری روستاها و شهرهای ملل راه ابریشم با حمایت کمیته ملی اسکان بشر از دیگر موارد مورد توافق، جهت همکاری طرفین این نشست بود.

مظاهری دبیرکل کمیته ملی اسکان بشر ملل متحد بر لزوم اجرایی شدن سریع پروژه‌ها و استفاده بیش از پیش از ظرفیت‌های ملی و بین‌المللی موجود تأکید کرده و گفت: در شرایط فعلی بستر برای تعاملات بین‌المللی در جهت حمایت همه‌جانبه از پروژه‌های جامع و کارآمد فراهم است.

به گفته مظاهری، نقشه جامع موسیقی و توسعه پایدار شهری و روستایی ملل راه ابریشم برای نخستین بار ارایه شده است.

قابل ذکر است که مرداد ماه سال جاری با وجود تلاش‌های آمریکا در جهت مانع‌تراشی برای فعالیت‌های کشورمان در نهادهای بین‌المللی، جمهوری اسلامی ایران موفق شد جایگاه ریاست شورای اجرایی برنامه اسکان بشر ملل متحد را برای دوره ۲۰۲۱-۲۰۲۰ میلادی به دست آورد.