شناسهٔ خبر: 86340 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

دبیر شورای فرهنگی وزارت راه و شهرسازی خبر داد

تدوین سند راهبردی فرهنگی – اجتماعی وزارت راه و شهرسازی/ الزام به حضور یک نماینده از شرکت‌ها، سازمان‌ها و معاونت‌های وزارتخانه در شورای فرهنگی

جلسه دبیر شورای فرهنگی وزارت راه و شهرسازی از تدوین سند راهبردی فرهنگی – اجتماعی این وزارتخانه در آینده‌ای نزدیک خبر داد و اظهار کرد: از این به بعد، مصوبات ستاد شورای فرهنگی برای تمامی ادارات، سازمان‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه لازم‌الاجرا خواهد بود.

حجت‌الاسلام جواد نیسی، دبیر شورای فرهنگی وزارت راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی دستاوردهای نشست آبان ماه این شورا که با حضور نعمت‌الله ترکی، رئیس شورا و دیگر اعضاء در مورخ ۵ آبان برگزار شد، تشریح کرد و گفت: در این جلسه، گزارش و عملکرد شورا طی یک ماه گذشته به اعضاء شورای فرهنگی ارائه شد.

وی با بیان اینکه جلسات شورا به‌طور مرتب هر ماه برگزار می‌شود، افزود: موضوع اصلی این جلسه، تدوین سند راهبردی فرهنگی – اجتماعی وزارت راه و شهرسازی بود که اصول برنامه‌ریزی و مقدمات آن از سوی آقای ترکی، رئیس شورای فرهنگی مطرح شد.

نیسی اظهار کرد: همچنین در این جلسه مواردی چون بررسی و اعلام نظر در خصوص تصویب برنامه‌های ششم در خصوص فرم ۱۴۰۰ مطرح شد که از سوی اعضاء شورا مورد بحث کارشناسی قرار گرفت.

دبیر شورای فرهنگی وزارت راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: در این جلسه مقرر شد که از این به بعد، شورای فرهنگی ستاد وزارتخانه به‌عنوان سیاست‌گذار اصلی در مسائل فرهنگی به تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در موضوعات فرهنگی بپردازد و تمامی ادارات، سازمان‌ها و شرکت‌های زیر مجموعه مجری سیاست‌های تدوین شده باشند.

نیسی با تأکید بر اینکه مصوبات شورای فرهنگی وزارت راه و شهرسازی برای تمامی زیرمجموعه‌های وزارتخانه در سراسر کشور لازم‌الاجرا خواهد بود، افزود: به همین منظور قرار شد که از تمامی معاونت‌ها، شرکت‌ها، سازمان‌ها و ادارات زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی، یک نفر به عنوان نماینده به شورای فرهنگی ستاد وزارتخانه معرفی شود تا به این طریق، سیاست‌گذاری‌ها با حضور و مشارکت نمایندگان صورت پذیرد.

رئیس ستاد اقامه نماز وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: بنا به پیشنهاد اعضای شورا، در مراحل بعدی، نمایندگانی از ۶ منطقه استان‌های کشور نیز در جلسات حضور پیدا خواهندکرد.

در پایان این نشست، به اتفاق آراء مصوب شد که اعضاء شورا تا هفته آینده، نسبت به اظهار نظر و پیشنهاد خود در خصوص سند عملیاتی و راهبردی شورا و موارد مطرح شده در جلسه اقدام کرده و در جلسه بعدی، نظرات خود را مطرح سازند.