شناسهٔ خبر: 86348 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان تأکید کرد:

لزوم تعیین تکلیف اجرای پروژه ۴ خطه کردن محوز غیزانیه-هفتکل و کمربندی غرب اهواز

بهرامی نیا مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان بر لزوم تعیین تکلیف اجرای پروژه ۴ خطه کردن محوز غیزانیه-هفتکل و کمربندی غرب اهواز تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، غلامعباس بهرامی نیا در پنجمین جلسه کمیسیون اجرایی آیین نامه مدیریت ایمنی و حمل و نقل و سوانح رانندگی استان که در سالن جلسات شهید رجایی استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: ۴ خطه کردن محوز غیزانیه-هفتکل و کمربندی غرب اهواز دو پروژه مهم در استان هستند که اجرای هرچه سریع تر آنها تأثیر قابل توجهی در کاهش تلفات جاده ای دارد.

وی افزود: با توجه به اهمیت این محورها، اجرای پروژه های مذکور باید تعیین تکلیف شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با اشاره به هفته آغاز هفته ایمنی گفت: از ۲۴ تا ۳۰ آبان در تقویم به عنوان هفته ایمنی نام گذاری شده است که به این منظور برنامه هایی در راستای مدیریت و ارتقاء ایمنی حمل و نقل درنظر گرفته شده است.

بهرامی نیا بیان کرد: با توجه به شرایط حاکم بر جامعه به دلیل شیوع بیماری کرونا، امکان برگزاری مراسم و تجمع در راستای اهداف تعیین شده برای این هفته وجود ندارد به همین منظور،  برنامه های هفته ایمنی مبتنی بر استفاده از ظرفیت صدا و سیما و فضای مجازی خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه ایمنی در جاده ها نیازمند فرهنگ سازی است، گفت: در مقوله فرهنگ سازی به طور حتم باید مشارکت عمومی را با خود همراه کنیم تا برنامه ریزی های صورت گرفته در این زمینه نتیجه بخش باشد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان ادامه داد: «جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ ها» در حال ها عضوگیری به منظور همراه کردن مشارکت عمومی است و هرچه این عضوگیری ها بیشتر باشد، می توان در مسائل ایمنی و اقدامات فرهنگی بیشتر ورود کرد.

همچنین در این جلسه  مدیر کل ساخت و توسعه راه های منطقه غرب و مرکز کشور شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اظهار کرد: در بخشی از محور غیزانیه به هفتکل با مشکل معارض مواجه هستیم به همین دلیل پروژه ۴ خطه کردن این محور هنوز به اتمام نرسیده است.

محمدصادق وجدی قزلجی با بیان اینکه این پروژه به هیچ وجه مشکل اعتبار ندارد، افزود: در پروژه محور کمربندی غرب اهواز نیز نیازمند همکاری برخی دستگاه های اجرایی مرتبط هستیم تا این پروژه نیز هرچه سریع تر اجرایی و به محله بهره برداری برسد.