شناسهٔ خبر: 86399 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران عنوان کرد

تدوین دستورالعمل فرودگاهی ویژه معلولان کشور/ استقبال شرکت فرودگاه‌ها از نظرات صاحب‌نظران جهت بازنگری در دستورالعمل

سیاوش امیرمکری مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از تدوین دستورالعمل فرودگاهی ویژه معلولان کشور خبر داد و اظهار کرد که این شرکت آمادگی لازم جهت دریافت نظرات صاحب‌نظران جهت بازنگری در این دستورالعمل را دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیاوش امیرمکری، مدیرعامل شرکت فرودگاه و ناوبری هوایی ایران با اشاره به رویکرد این شرکت در حمایت و رعایت حقوق معلولان در فرودگاه‌های کشور اظهار کرد: در تمامی پروژه‌های فرودگاهی به منظور رعایت حقوق معلولان، رعایت کلیه الزامات و آئین‌نامه‌های الزام‌آور هم در پروازهای داخلی و هم در پروازهای خارجی، خصوصاً در الزامات بین‌المللی پیش‌بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: ما به‌عنوان شرکت فرودگاه‌ها به‌صورت خاص و به‌صورت انحصاری یک سری شرایط را در ساخت‌وسازها ویژه معلولان تدوین کرده‌ایم و  به همین منظور، آئین‌نامه‌هایی تدوین شده که در قالب یک دستورالعمل برای همه مجموعه‌ها از جمله وزارتخانه راه و شهرسازی ارسال شده است.

 امیرمکری عنوان کرد: طی این دستورالعمل تلاش شده است تا اقداماتی که باید در فرودگاه‌ها در دو بخش طراحی خارج از ترمینال و طراحی خارج از ترمینال برای ارائه سرویس‌های مربوط به معلولان محترم انجام شود در دستور کار قرار گیرد که به همین جهت تمامی این موضوعات در دستورالعمل، با ذکر جزئیات ذکر شده است.

بخوانید: تسهیل در تردد افراد دارای معلولیت در فضاهای شهری و برون‌شهری، مسئولیت اجتماعی وزارت راه است

مدیرعامل شرکت فرودگاه و ناوبری هوایی ایران گفت: پیشنهادم این است که یک نفر از افراد صاحب‌نظر از سوی ستاد مناسب‌سازی فضاهای دارای معلولیت در کشور به این شرکت معرفی شود تا هم در حوزه بهسازی و هم در خصوص این دستورالعمل با آن‌ها مشورت شده و هم توضیحات لازم به آن‌ها ارائه گردد که اگر این دستورالعمل نیاز به تکمیل داشت، اقدامات لازم صورت پذیرد.

امیرمکری در ادامه گفت: در نهایت این دستورالعمل در اختیار مشاوران و پیمانکاران طراحی فرودگاهی قرار داده می‌شود تا هم در بخش طراحی‌ها و هم سایر بخش‌ها از جمله ساخت و تحویل، بر اساس همین دستورالعمل‌ها تغییر و تحولات انجام شود.

وی تصریح کرد: ما آمادگی کامل داریم تا نقطه نظرات را دریافت کرده تا آن را در دستورالعمل پیاده‌سازی کنیم و به امید خدا طی یک برنامه زمان‌بندی مشخص، اقدامات لازم را انجام دهیم.