شناسهٔ خبر: 86406 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان خبر داد:

ساخت و تکمیل ۲۵۰ کیلومتر راه روستایی در ۶ ماهه سال جاری

IMG-20201013-WA0010.jpg مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری عملیات ساخت و تکمیل ۲۵۰کیلومتر راه روستایی  در استان اصفهان به اتمام رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(اصفهان)، مهدی خضری اظهار کرد: در نیمه اول سالجاری عملیات آسفالت حفاظتی( سیلکت) ۲۰۰ کیلومتر از راههای روستایی و ساخت ۵۰ کیلومتر راه روستایی جدید در استان اصفهان انجام شده است.

وی با اشاره به ادغام بخش ساخت راههای روستایی به اداره کل راهداری و حمل ونقل جادهای استان اصفهان گفت: با اضافه شدن بخش ساخت راههای روستایی وظیفه این اداره کل برای خدمترسانی سنگینتر شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان اصفهان ادامه داد: عملیات نگهداری حدود ۶ هزار کیلومتر راه روستایی عملیاتی مهم و هزینهبر است.

خضری ادامه داد: در سال جاری عملیات ساخت و تکمیل ۲۵۰ کیلومتر راه روستایی در شهرستان های بوئین و میاندشت، فریدن، فریدونشهر، سمیرم، خوروبیابانک، اصفهان، دهاقان، شهرضا، آران و بیدگل، نطنز، نجف آباد،گلپایگان، اردستان، فلاورجان و نائین انجام شده است.

مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان اصفهان با اشاره به سال جهش تولید گفت: به عنوان دستگاه خدمترسان وظیفه تامین، نگهداری و بهسازی زیرساختها برای توسعه اقتصادی روستاها را بر عهده داریم.

وی با بیان اینکه راهها اصلی ترین زیرساخت برای توسعه و آبادانی روستاها به شمار می آیند، خاطرنشان کرد: تقویت اقتصاد روستاها به تلاش سازمان یافته برای حفظ اشتغال پایدار وابسته  است.

خضری تاکید کرد: بهبود اقتصاد روستاها و جلوگیری از مهاجرت روستاییان در گرو  تلاش متمرکز تمام دستگاههای ذیربط با یکدیگر و شناسایی و معرفی فرصتهای اقتصادی در روستاها به سرمایه گذاران است.