شناسهٔ خبر: 86411 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در شش ماهه سالجاری :

بیش از ۱۶ هکتار از اراضی دولتی استان همدان رفع تصرف شد

سرهنگ چراغی1 فرمانده یگان حفاظت از اراضی دولتی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان خبر داد: : ۴۹ فقره رفع تصرف به میزان بیش از ۱۶ هکتار در شش ماهه نخست سالجاری به بیت المال و دولت اعاده شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (همدان)،سرهنگ حمید چراغی بیان کرد: نیرو‌های مستقر در یگان حفاظت از اراضی اداره کل با امکانات موجود که در اختیار دارند، در شش ماهه نخست سالجاری بیش از ۱۶ هکتار از اراضی دولتی استان را به ارزش ۶۴۳ میلیارد تومان به اموال دولت بازگرداندند.

وی عنوان کرد: از این تعداد، ۳۷ مورد مربوط به شهرستان همدان، ۶ مورد در شهرستان نهاوند، ۲ مورد در شهرستان تویسرکان و در شهرستان های ملایر، رزن ، اسدآباد و کبودرآهنگ هر کدام یک مورد رفع تصرف انجام شده است.

سرهنگ چراغی تصریح کرد: مأموران یگان حفاظت از اراضی دولتی اداره کل، در سراسر استان به صورت ۲۴ ساعته و در دو شیفت با اولویت ‌بندی و مشخص شدن مناطق حساس از نظر تخریب و تصرف به گشت‌زنی مشغول هستند.

وی از شهروندان خواست در زمان خرید زمین و ملک در خصوص اسناد قانونی از قبیل اخذ سند از سازمان‌های مربوطه استعلام صورت گرفته، چرا که بسیاری از افراد قولنامه ملکی را خریداری و بعد مشخص شده که ملک خریداری شده جزو اراضی ملی و دولتی بوده و در این صورت خریدار با رفع تصرف اراضی ملی متحمل ضررهای غیرقابل جبران خواهد بود.

سرهنگ چراغی در پایان، اطلاع رسانی مردمی را عاملی موثر در کاهش تصرف اراضی ملی اعلام  و عنوان کرد: شهروندان هرگونه اخبار و اطلاعات در خصوص تصرف، تعرض، تجاوز و دخالت افراد سودجو در اراضی دولتی را که مشاهده می کنند و یا به نحوی از آن اطلاع پیدا می کنند می توانند از طریق شماره تلفن گویای ۱۶۵۶این یگان را در جریان بگذارند.