شناسهٔ خبر: 86430 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مديركل راه و شهرسازي خراسان جنوبي اعلام كرد:

۴ كيلومتر ديگر از باند دوم محور بيرجند – قاين زيربار ترافيك رفت

99.8.8.jpg طول باند دوم زیر بار عبور در محور بیرجند - قاین با افتتاح چهار کیلومتر دیگر از این مسیر، به ۵۸ کیلومتر افزایش یافت.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه وشهرسازي(خراسان جنوبي) محور توسعه شرق یکی از محورهای بسیار مهم و حیاتی در جهت توسعه زیرساخت‌های شرق کشور از قدیم مطرح بوده که از چابهار - زاهدان - بیرجند عبور و به مشهد اتصال پیدا می‌کند كه چهار کیلومتر دیگر از باند دوم محور بیرجند - قاین با اعتبار هزینه شده ۱۰ میلیارد تومان زیر بار ترافیک رفت.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: در بازدید ۲ هفته قبل از محور بیرجند - قاین وعده داده بودیم طی یک ماه آینده چهار کیلومتر از محور زیر بار ترافیک می‌رود که این وعده زودتر محقق شدو با بازگشایی این قطعه، طول باند دوم زیر بار عبور در محور بیرجند - قاین به ۵۸ کیلومتر افزایش یافت.

وی اظهار داشت: برای احداث این چهار کیلومتر ۱۰ میلیارد تومان هزینه شده ودر محدوده قطعه سوم محور بیرجند - قاین قرار دارد که امروز با همکاری پلیس راه و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زیر بار ترافیک رفت.

عملیات اجرایی دوبانده سازی محور بیرجند - قاین به طول ۱۰۰ کیلومتر در سال‌های اخیر شتاب گرفته به طوری که با پیگیری مسوولان استان و حمایت سازمان برنامه و بودجه کشور با افزايش چشمگير اعتبارات طی سال‌های ۹۷ و ۹۸ به پروژه دوبانده سازی محور بیرجند - قاین باعث شد که پروژه به لحاظ اجرایی متحول شود.