شناسهٔ خبر: 86457 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

اهم اخبار صنعت حمل‌ونقل ریلی طی هفته‌ای که گذشت

بهره‌وری هوشمندانه از صنعت حمل‌ونقل ریلی دو کشور ایران و افغانستان/ تحکیم روابط دو کشور دوست و فارسی‌زبان با بهره‌برداری از مسیر ریلی خواف – هرات

قطار- سوار شدن به قطار مهم‌ترین اخبار صنعت حمل‌ونقل ریلی کشور طی هفته گذشته؛ بهره‌وری هوشمندانه از صنعت حمل‌ونقل ریلی دو کشور ایران و افغانستان، تحکیم روابط دو کشور دوست و فارسی‌زبان با بهره‌برداری از مسیر ریلی خواف – هرات و تفاهم نامه فروش ۹۰ هزار تن ریل ذوب آهن اصفهان امضا شد، بودند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهم‌ترین اخبار صنعت حمل‌ونقل ریلی کشور طی هفته گذشته شامل موارد زیر هستند:

-برگزاری آیین افتتاح مرکز مانیتورینگ پلیس راه آهن کشور/ تقدیر فرمانده نیروی انتظامی از مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران

آیین رونمایی از مرکز پایش و مانیتورینگ پلیس راه آهن کشور با حضور مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران، فرمانده پلیس پیشگیری ناجا، فرمانده پلیس راه آهن کشور و جمعی از مدیران راه آهن و مقامات ناجا، صبح امروز در پلیس راه آهن کشور برگزار شد.

-بهره‌وری هوشمندانه از صنعت حمل‌ونقل ریلی دو کشور ایران و افغانستان/ افتتاح قطعه سوم راه‌آهن خواف هرات فرصتی ارزشمند برای اقتصاد دو کشور

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه افتتاح قطعه سوم راه‌آهن خواف – هرات فرصت‌های ارزشمند اقتصادی برای کشورهای ایران و افغانستان فراهم می‌آورد؛ افزود: این طرح هوشمندانه و با توجه به صنعت حمل‌ونقل ریلی دو کشور به بهره‌وری می‌رسد.

-تحکیم روابط دو کشور دوست و فارسی‌زبان با بهره‌برداری از مسیر ریلی خواف هرات/ امکان حمل بار و مسافر با قطار بین ایران و افغانستان از آبان‌ماه

مدیرعامل شرکت راه‌آهن با یادآوری از اینکه بهره‌برداری از مسیر ریلی خواف – هرات باعث تحکیم روابط دو کشور دوست و فارسی‌زبان ایران و افغانستان می‌شود، تاکید کرد: بر اساس تفاهم و همکاری بسیار خوب دوجانبه، کارها را پیش خواهیم برد.

-آمادگی بخش خصوصی جهت سرمایه‌گذاری در مسیر ریلی خواف هرات/ بخش خصوصی در انتظار تعامل و پشتیبانی دولت

یکی از فعالان بخش خصوصی از آمادگی بخش خصوصی جهت سرمایه‌گذاری در مسیر ریلی خواف – هرات خبر داد و عنوان کرد که این بخش تاکنون به تأسیس و تشکیل پایانه‌های لجستیک ، پایانه‌های تخلیه و بارگیری ریلی و نیز ایجاد بنادر خشک در این مسیر ریلی اهتمام داشته است.

-تکمیل دو خطه شدن ریل تهران قزوین زنجان تا بهار آینده/ سیاست شهرسازی در جمهوری اسلامی سیاست ریل پایه است/ خروج راه آهن از شهر در هر زمان یک کار اشتباه بوده است 

وزیر راه و شهرسازی گفت: : بابت راه آهن سیاست شهرسازی در جمهوری اسلامی سیاست شهرسازی ریل پایه است. به همین خاطر هرزمان راه آهن خارج از شهر برده شده، یک کار اشتباه بود چرا که مردم از آن استفاده نکردند.

-تفاهم نامه فروش ۹۰ هزار تن ریل ذوب آهن اصفهان امضا شد

ذوب آهن اصفهان و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء تفاهم نامه فروش ۹۰ هزار تن ریل را امضا کردند که به عنوان افشای اطلاعات با اهمیت در کدال درج شد .