شناسهٔ خبر: 86492 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

کمیسیون ماده پنج طرح تفصیلی شهرهای رزن ،لالجین، فامنین ، مریانج و همدان برگزار شد

جلسه کمیسیون1 مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان خبر داد: کمیسیون ماده پنج طرح تفصیلی شهرهای رزن ،لالجین، فامنین ، مریانج و همدان در محل سالن شهداء استانداری همدان و به ریاست استاندار وحضور اعضاء تشکیل جلسه داد

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان (همدان )، داریوش حسینی عنوان کرد:کمیسیون ماده پنج طرح تفصیلی شهرهای رزن ، لالجین، فامنین ، مریانج  و همدان به ریاست استاندار همدان و با حضور اعضاء مدعو برگزار شد.

وی افزود: سرعت بخشیدن به روند اجرایی طرح تفصیلی از جمله بازگشایی و تعریض معابر، تحقق پذیری کاربری های عمومی و اعمال ضوابط و مقررات ویژه طرح ها و هم زمان رسیدگی به مسائل شهروندان از اولویت های این اداره کل است.

 وی ادامه داد: کمیسیون ماده پنج برحفظ حقوق تمامی شهروندان در راستای عدالت شهری درتوزیع خدمات تاکید نموده و اولویت اقدامات را رعایت ضوابط و مقررات مصوب ، احداث معابر و شبکه دسترسی فنی مبتنی بر واقعیت های کنونی شهر قرارداده است.

حسینی یادآورشد: در این جلسه مسائل شهر رزن از جمله جابجای و تعیین کاربری گردشگری مطرح شد که جهت توسعه گردشگری این شهرستان به تایید اعضاء رسید.

وی با اشاره به اینکه در خصوص شهر فامنین نیز دو پرونده مطرح شد، گفت: یک مورد از پرونده های این شهر در جهت کمک به تکمیل و تعریض و جابجایی معابر و تسهیل در رفت و آمد عمومی و حل مشکلات ترافیکی و همچنین اصلاح معبر خیابان هواشناسی بود و موضوع بعدی تغییر در سطح اشغال و تراکم با توجه به موقعیت خاص املاک و با عنایت به تعریض های اعمال شده درآنها بوده که با توجه به مسائل شهر و شهروندان تصمیمات لازم اتخاذ شد.

وی عنوان داشت: در این جلسه با توجه به اهمیت شهر جهانی لالجین و تاکیدات استاندار همدان بر توسعه همه جانبه این شهر و ارائه طرح های فاخر برای آن در جهت رونق گردشگری و ارتقاء صنعت سفال دو طرح موضعی تهیه شده برای این شهر شامل ساماندهی اراضی ضلع جنوب غربی شهر و پیاده روسازی محور آیت ا... خامنه ای مطرح شد.

حسینی با بیان این مطلب که در خصوص شهر مریانج تعدادی پرونده در جهت کمک به مسائل شهر مطرح شد، اظهار کرد: جابجایی کاربری ورزشی جهت یکپارچه سازی کاربری های عمومی و تعیین کاربری گردشگری و توریستی ، اصلاح ضوابط و مقررات درجهت کاهش مشکلات و معضلات شهر و همچنین بازگشایی معابر در این جلسه مطرح وتصمیمات لازم گرفته شد.

وی تصریح کرد: در خصوص شهر همدان نیز تعدادی پرونده در جهت کمک به مسائل شهر مطرح و تصمیمات لازم گرفته شد.

حسینی در پایان خاطر نشان ساخت: در این جلسه همچنین بر توسعه و توزیع امکانات و دسترسی برابر برای همه شهروندان و اولویت اقدام کمیسیون ماده پنج بر روی مسائل ضروری شهروندان در چارچوب ضوابط و مقررات تاکید شد.

لازم به ذکر است با بخشی از درخواست ها که در جهت منافع عمومی شهر و شهروندان نبوده مخالفت شد.