شناسهٔ خبر: 86541 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

فرمانده پلیس راه کشور عنوان کرد

 ایجاد راه ایمن و مناسب برای کاربران جاده‌‌‌ای دغدغه‌‌ پلیس‌راه و راهداران

مازندران فرمانده پلیس راه کشور،  ایجاد راه ایمن و مناسب برای کاربران جاده‌‌‌ای را از دغدغه‌‌‌های پلیس‌راه و راهداران خواند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(مازندران)، سردار سیدتیمور حسینی، فرمانده پلیس‌راه کشور در نشست هم‌اندیشی تشکل‌های صنفی حمل و نقل استان مازندران، فرماندهان پلیس راه و مسولان اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای این استان که با حضور مدیرکل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور برگزار شد، گفت: حفظ و ارتقاء ایمنی باید دغدغه اصلی برای جاده‌‌های این استان باشد. 

او در این نشست عنوان کرد: مازندران، دارای راه‌های ارتباطی پرتردد است و از این نظر در زمره استان‌های عملیاتی از بُعد ترافیکی است.

حسینی، ایجاد راه ایمن و مناسب برای کاربران جاده‌‌‌ای را از دغدغه‌‌های پلیس‌راه و راهداران عنوان کرد و افزود: از این رو تلاش می‌شود تا با به‌کارگیری تمام امکانات و تجهیزات در جهت ارتقاء امنیت و آسایش مسافرین در جاده‌‌های بین‌‌شهری تامین شود.

سردار حسینی به حوزه حمل و نقل عمومی اشاره و اظهار داشت: حمل و نقل، زیرساخت توسعه پایدار است و از این رو باید در خصوص ارتقا و اصلاح امورات این حوزه نگاه ویژه‌ای صورت گیرد.

فرمانده پلیس راه کشور در این نشست از تلاش‌های دست‌‌اندرکاران حوزه حمل و نقل عمومی خاصه رانندگان بخش کالا و مسافر این استان به‌‌منظور تلاش و فعالیت در زمان بیماری کرونا و به حرکت درآوردن صنعت حمل و نقل کشور قدردانی کرد.

دکتر فرهاد صالحیان مدیر کل دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌‌ای کشور نیز در این نشست به ضرورت برقراری تردد در تمامي ايام سال اشاره و تصريح كرد: حفظ ارتباطات و تداوم جريان پيوسته شبكه حمل و نقل و بالاخص شبكه حمل و نقل جاده ای در تمامي ايام سال از اهميت ويژه‌ای برخوردار است كه كوچك‌ترين عامل بازدارنده اين جريان پيوسته ، صدمات جبران ناپذيری را بطور مستقيم و غير مستقيم وارد خواهد ساخت.

وی ضمن قدردانی از عوامل پلیس راه و اعضای تشکل های صنفی حمل و نقل استان تصریح کرد: چیزی که ما باید برای دستیابی به آن تلاش نماییم ، افزایش ضریب امنیت و راحتی برای کاربران جاده‌ای و مسافرین در راه است.

وی ادامه داد: راهداران سخت‌‌کوش و ماموران سفیدپوش پلیس راه باید برای به ثمر نشستن این مهم تلاش و نظارت دقیق‌تری داشته باشند.

عباسعلی نجفی، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران در ادامه این نشست اظهار داشت: خوشبختانه در مازندران تعامل و همکاری بین فعالان عرصه حمل و نقل با متولیان جاده‌‌ای بسیار مثبت و قابل تقدیر است.

وی از نشست‌های ماهانه تشکل‌های صنفی و مسولین راهداری و حمل و نقل جاده ای استان و پلیس راه خبر داد و گفت : در نشست‌های مذکور موارد مربوطه این بخش حمل و نقل بررسی و در سایه همکاری و تعامل همه‌جانبه رفع می‌شود.

مدير كل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران در ادامه به عملیات راهداری زمستانی در سال جاری اشاره و خاطر نشان ساخت: تجهيز راهدارخانه‌‌ها به وسايل و امكانات موردنياز ـ استفاده حداقلي از نمك برای جلوگيری از آسيب‌‌‌رساندن به ابنيه فنی راه و تعمیر و مرمت ماشین‌آلات راهداری جز اولویت‌‌های ما است.