شناسهٔ خبر: 86569 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در جلسه هماهنگی راهداری زمستانی با ۹ استان کشور مطرح شد

نقشه امکانات مرزی ۹ استان همسایه با استان اصفهان تهیه شود/امدادرسانی، مرز نمی شناسد

IMG_20201102_132458_791.jpg معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان خواستار تهیه نقشه امکانات مرزی امداد جاده ای  ۹ استان همسایه با استان اصفهان برای خدمت رسانی در عملیات راهداری زمستانه شد.

به گزارشپایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی( اصفهان)، جلسه ویدئو کنفرانس هماهنگی راهداری زمستانی با ۹ استان همجوار با استان اصفهان برگزار شد.

در این نشست فرزاد دادخواه معاون راهداری استان اصفهان ضمن استماع نظارت تخصصی راهداری،پلیسراه، اورژانس و هلال احمر  استانهای فارس، قم، سمنان، خراسان جنوبی،  لرستان، یزد، مرکزی، کهکیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: شناسایی ظرفیتها، امکانات دستگاههای امدادی نظیر نزدیکترین راهدارخانهها، پایگاههای امداد و نجات و دپو شن و نمک برای خدمترسانی در مواقع بحرانی و امدادرسانی الزامی است.

وی از آمادگی برای تهیه نقشه امکانات مرزی برای انجام هرچه بهتر عملیاتهای امدادی و راهداری زمستانی خبر داد و افزود: این نقشه به سرعت و بهبود خدمترسانی به صورت ویژه کمک خواهدکرد.

معاون راهداری استان اصفهان همچنین مدیریت جامع اطلاعرسانی در زمان بروز حوادث غیرمترقبه به ویژه در مرزها را خواستار شد و گفت: تبادل سریع اطلاعات و امدادرسانی فارغ از نگاههای مرزی و جغرافیایی باید در اولویت قرار گیرد.

دادخواه همچنین با تاکید بر استفاده از بیسیم برای اطلاعرسانی خاطرنشان کرد:  اطلاعرسانی بین حوزهای، برگزاری مانورهای امدادی در مرز استانها و ایجاد سایت امداد جادهای به طور قطع چالشهای امدادرسانی در مرز استانها را  به طور قابل ملاحظهای کاهش خواهد داد.