شناسهٔ خبر: 86573 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی:

محور سنندج-مریوان ماه‌های آینده بهره‌برداری می‌شود

سفر وزیر راه و شهرسازی به استانهای همدان و کردستان وزیر راه و شهرسازی در بازدید از محور سنندج-مریوان با اشاره فعال‌بودن عملیات اجرایی در این پروژه از بهره‌برداری از آن در ماه‌های آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، محمد اسلامی در بازدید از محور در حال احداث سنندج – مریوان پس از بازدید از تونل تکمیل شده این طرح در جمع خبرنگاران، گفت: طی ۲ سال اخیر به اندازه ۱۰ برابر سال‌های پیش کار اجرایی و عمرانی در بخش‌های راه و زیرساخت‌های کردستان انجام شده است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: پروژه جاده جدید سنندج - مریوان تا یکی ۲ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد و بسیاری از مشکلات محور سنندج - مریوان رفع می‌شود.

اسلامی با بیان اینکه فرودگاه سقز هم از جمله پروژه‌های مهم کردستان است، اظهار داشت: در تابستان سال آینده پرواز به این فرودگاه آغاز می‌شود که تاثیر قابل توجهی در حمل و نقل هوایی استان خواهد داشت.

وی افزود: پروژه راه‌آهن همدان - سنندج یکی از پروژه‌های راهبردی در کردستان برای اتصال این استان به شبکه سراسری است.

اسلامی با بیان اینکه این پروژه در دولت تدبیر و امید و سال آینده به بهره‌‎برداری خواهد رسید، افزود: به طور قطع با بهره‌برداری از این پروژه تحول بزرگی در توسعه این استان اتفاق می‌افتد.

وی  به آغاز مطالعه اتصال راه‌آهن همدان - سنندج به مرز باشماق اشاره کرد و گفت: مهمترین گام برای اجرای این پروژه هماهنگی با کشور عراق است که اگر به تفاهم برسیم، کار معناداری صورت گرفته است.

وزیر راه وشهرسازی صبح دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۹ بعد از شروع عملیات ریل‌گذاری مکانیکی راه‌آهن همدان - سنندج(قطعه یک) در محدوده شهر همدان و بازدید هوایی از منطقه پنج کریدور(پنج قصاب خان) عازم شهر سقز در استان کردستان ‌شد.

وزیر راه و شهرسازی در بدو ورود به سقز از فرودگاه در دست ساخت این شهر بازدید کرد.