شناسهٔ خبر: 86574 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در جریان بازدید وزیر راه و شهرسازی اعلام شد

ترمینال فرودگاه سقز ۱۴۰۰ به بهره برداری می‌رسد

سفر وزیر راه و شهرسازی به استانهای همدان و کردستان وزیر راه و شهرسازی با حضور در فرودگاه سقر استان کردستان ساخت ترمینال این فرودگاه را با پیشرفت بسیار بالایی ارزیابی و اعلام کرد این پروژه در حال اتمام است و در سال آینده به بهره برداری می‌رسد..

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه شهرسازی، محمداسلامی که دوشنبه برای بازدید از پروژه های استان کردستان در فرودگاه در حال احداث سقز حضور یافته بود، بیان داشت: این طرح توسط شرکت فرودگاه‌ها با سرعت خوبی در چند جبهه کاری فعال است.

اسلامی با اشاره به اتمام عملیات عمرانی ترمینال فرودگاه سقز در آذرماه تأکید کرد: اتمام این فرودگاه می‌تواند در توسعه شهرستان و منطقه بسیار حائز اهمیت باشد و بی‌گمان خدمات‌رسانی این فرودگاه چشمگیر خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به بازدید از راه آهن در حال ساخت همدان به سنندج بیان کرد:  بازدید از شروع عملیات ریل‌گذاری مکانیکی راه آهن سنندج - همدان، بازدید از ایستگاه راه آهن صلوات آباد و بازدید هوایی از قطعه ۵ کریدور شمال جنوب از دیگر برنامه‌هایی بود که امروز انجام شد و همه این پروژه‌ها با جدیت در حال کار است.

اسلامی با بیان اینکه، شروع عملیات ریل‌گذاری به کردستان یکی از انتظارات دیرینه مردم بوده است، عنوان کرد: وصل کردن مراکز استان‌ها به شبکه ریلی یکی از خواسته‌های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و رئیس جمهور است.

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: شکبه ریلی همدان به کردستان دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد است که امیدواریم صوت قطار در ایستگاه صلوات‌آباد پیش از تابستان ۱۴۰۰ به صدا دربیاید.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران هم در جمع خبرنگاران گفت: فرودگاه سقز یکی از اولویت‌های کاری شرکت فرودگاه و ناوبری ایران است. 

سیاوش امیر مکری اعلام کرد: تطویل و بهسازی باند، سطوح پروازی، تاکسی وی، اپرون فرودگاه و دیوار حفاظتی تا پایان خرداد و پایانه و ساختمان‌های جانبی تا پایان آذر۱۴۰۰ آماده می‌شود.