شناسهٔ خبر: 86581 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل:

اردبیل رتبه اول ارزیابی عملکرد حوزه زمین و مسکن را به دست آورد / از ایده‌های جدید و خلاقانه در حوزه بازآفرینی شهری استقبال می‌کنیم

اردبیل 09 مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در ارزیابی عملکرد ۶ ماهه سال ۱۳۹۹ ‌از سوی سازمان ملی زمین و مسکن ، استان اردبیل رتبه اول کشور را توانسته در حوزه زمین و مسکن به دست آورد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( اردبیل)، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اعلام این مطلب اظهار داشت: از سوی سازمان ملی زمین و مسکن عملکرد ۶ ماهه سال ۱۳۹۹ در حوزه زمین و مسکن در بین استان‌ها انجام شده و در نیمه اول امسال استان اردبیل توانسته رتبه اول را در این حوزه به دست آورد.

وی به فعالیت‌های حوزه املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اشاره کرد و افزود: در شش ماهه امسال برای ۴۷ هکتار اراضی دولتی سند دریافت کردیم و رفع تصرف از ۱۰۹ مورد اراضی نیز انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: ۵۰۰ مورد ساماندهی زمین مسکن مهر و اخذ سند تک برگی برای ۳۳۰ مورد به انجام رسیده و تفکیک مسکن مهر به تعداد ۵۰۰ مورد و تعیین تکلیف قرارداد به تعداد ۷۱۱ مورد انجام شده تا املاک حقوقی بتواند به وظیفه و رسالت خود به خوبی عمل کند.

حیدری به فعالیت‌های حوزه معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی استان نیز اشاره کرد و گفت:‌ در این حوزه ۳۳ جلسه تاکنون برای بررسی ۳۶۵ پرونده ارجاعی برگزار شده و در کمیسیون ماده پنج نیز ۷۳ کمیته کارشناسی برای بررسی ۵۴۸ پرونده به انجام رسیده است.

وی به برگزاری چهار کارگروه تخصصی زیربنایی در استان با ۶۲ پرونده اجرایی اشاره کرد و افزود: در حوزه شهرسازی دو هزار و ۹۱۱ مورد نامه ارجاعی پاسخ داده شده است.

حیدری با اشاره به تهیه طرح‌های تفصیلی و جامع شهرها بیان کرد: امیدواریم با همکاری شهرداری‌ها روند تهیه طرح تفصیلی شهرها سرعت بگیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اضافه کرد: امیدواریم مصوبات کمیسیون ماده پنج در جلوگیری‌ از تخلفات مورد توجه قرار گرفته و به نوعی زمینه همکاری مشترک راه و شهرسازی و شهرداری در کاهش تخلفات فراهم آید.

حیدری در بخش دیگری از سخنان خود احداث ۴۰ پروژه را در حوزه بازآفرینی شهری در پنج شهر استان یادآور شد و تصریح کرد: در شهرهای اردبیل، پارس‌آباد و مشگین‌شهر و همچنین اخیرا" در شهرستانهای خلخال و گرمی طرح‌های خوبی در این زمینه در حال اجراست و ما بدون محدودیت نسبت به ارائه تسهیلات در این حوزه اقدام می‌کنیم.

وی خاطر نشان کرد: اهالی این شهرها به ویژه ساکنین بافت فرسوده می‌توانند از این تسهیلات استفاده کرده تا زمینه بهسازی، مقاوم‌سازی و احداث بناهای مناسب را در شهرها شاهد باشیم.

حیدری با بیان اینکه برای بازگشایی شهیدگاه ، راه و شهرسازی استان ۶.۵ میلیارد تومان هزینه کرده است، بیان کرد: به صورت کامل عملیات بازگشایی در این مسیر انجام شده بطوری که بسیاری از برنامه‌های ملی و مذهبی در این محدوده برگزار می‌شود .

وی اضافه کرد: ‌در شهر اردبیل پروژه‌های متعدد و شاخصی در حوزه بازآفرینی شهری در حال اجراست که از جمله آن می‌توان به پروژه بازآفرینی محله گلمغان، ایران آباد،‌ احداث پارک ، مجموعه سالن ورزشی ، تعریض و بهسازی خیابان‌ها و معابراصلی ، پارک ملا یوسف، ساماندهی رودخانه بالیقلو چای ، پارک مقدس اردبیلی و... اشاره کرد.

حیدری اظهار کرد: ‌در حوزه بازآفرینی شهری پیمانکاران طرح‌های خوبی را در مناطق مختلف استان در حال اجرا دارند و ما از ایده‌های جدید و خلاقانه در این زمینه استقبال می‌کنیم تا با کمترین هزینه، بیشترین کارها و اقدامات مؤثر را انجام دهیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در پایان موضوع آموزش ساکنان این محلات و همچنین اجرای طرح‌های کم هزینه با بهره‌وری بیشتر را ضروری خواند و گفت: به نظر می‌رسد در برخی از مسیرهای پرتردد شهری اجرای پیاده‌ راه سازی بسیار ضروری است و این کار به زیبایی شهر نیز در مناطق مختلف استان کمک می‌کند.