شناسهٔ خبر: 86599 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار اردبیل در بازدید از پروژه احداث تونل دوم اردبیل-آستارا:

کارگاه‌های راه‌سازی در همه محورهای اصلی استان اردبیل فعال هستند/ خروج استان از بن‌بست اقتصادی با اهمیت دادن به توسعه راه‌ها

اردبیل 10 استاندار اردبیل گفت: بدون شک اهمیت به توسعه راه‌ها سبب خارج شدن استان اردبیل از بن‌بست اقتصادی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( اردبیل) ، اکبر بهنام‌جو، استاندار اردبیل در جریان بازدید از پروژه احداث تونل دوم اردبیل-آستارا با اعلام این مطلب اظهار داشت: یکی از اساسی‌ترین دغدغه‌های مردم استان، مسافران تابستانی و نوروزی وجود ترافیک سنگین در گردنه حیران بخصوص در داخل تونل و حوالی آن بود که این مشکل را سال دیگر نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه تونل اردبیل - آستارا به جهت کم عرض بودن جوابگوی ترافیک سنگین مسافران نبوده گفت: ۲۰میلیارد تومان اعتبار برای احداث تونل دوم این مسیر در سفر رییس جمهور به استان اردبیل تصویب شده است.

استاندار اردبیل تصریح کرد : دستگاه های گود برداری در حال انجام عملیات اجرایی تونل هستند که تا پایان آبان ماه به دهانه اصلی بازگشایی خواهند رسید که همزمان در جبهه دیگر نیز این کار انجام خواهد شد.

بهنام‌جو با اشاره به اینکه علاوه بر ایجاد این تونل ارتباط بین اردبیل و شمال کشور تسهیل می شود افزود: با توجه به این که آخر هفته‌ها ترافیک سنگین گردنه حیران ، اردبیل را فرا می‌گیرد با برنامه‌ریزی‌های لازم در راستای ساخت این تونل و راههای طرفین دراولویت کاری قرار دارد.

وی افزود: با تلاش و پیگیری راه و شهرسازی استان در همه محورهای اصلی استان اردبیل کارگاه های راه سازی فعال بوده و پیمانکاران خوبی با تجهیزات کامل در مسیرهای گرمی _ بیله سوار، اردبیل - سرچم ، کلور - درام ، تونل اردبیل - آستارا ، اردبیل – مشگین و گرمی - پارس آباد فعالیت های خوبی در حال انجام بوده و با ردیف اعتباری خوب تا ۱۴۰۴ بیشتر راه های اصلی استان چهار بانده می شود.

استاندار اردبیل تصریح کرد: بدون شک اهمیت به توسعه راه‌ها سبب خارج شدن استان اردبیل از بن‌بست اقتصادی خواهد شد و از میزان تصادفات جاده ای نیز کاسته می‌شود.