شناسهٔ خبر: 86636 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

باز پس گيري  ۴۵ هزار و ۵۰۰ مترمربع از اراضي ملي در شهرستان طرقبه شانديز

kam hajm.jpg رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان طرقبه شاندیز از خلع ید و رفع تصرف ۴۵ هزار و ۵۰۰ متر مربع از اراضی ملی در شهرستان طرقبه شاندیز به ارزش ۳ هزار و ۶۳۰  ميليارد ريال خبرداد. 

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان رضوی)، سيدحسين حسيني با اعلام این خبر گفت: اين ميزان رفع تصرف طي دو عمليات رفع تصرف انجام شد كه در مورد اول متصرف اقدام به تصرف تصرف اراضي دولتي در مسير پروژه پل خادر به ميزان ۳۵ هزار و ۵۰۰ مترمربع و ارزش ريالي ۳ هزار و ۵۵۰ ميليارد ريال و در مورد دوم شخص متصرف اقدام به غرس اشجار و تصرف اراضي دولتي به متراژ ۱۰ هزار  مترمربع و ارزش ريالي ۸۰ ميليارد ريال کرده بودند که در دو عمليات رفع تصرف نسبت به رفع تصرف اراضی دولتی اقدام شد. 

حسيني افزود: یکی از وظایف مهم و حساس ادارات راه و شهرسازی صیانت و حفاظت از اراضی ملی و دولتی و توجه ویژه به دفاع هرچه تمام تر در پرونده های حقوقی و کیفری مربوطه و پیگیری در جهت صدور اجراییه و رفع تصرفات از این اراضی است که در این راستا گشت هدفمند یگان حفاظت اراضی ملی شهرستان طرقبه شاندیز موفق شد این میزان از اراضی ملی را خلع ید و رفع تصرف کند.

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان طرقبه شاندیز همچنین به نقش مهم گزارش های مردمی در جلوگیری از تصرفات اراضی دولتی اشاره کرد و گفت: گشت حفاظت اراضی این اداره به صورت مستمر مشغول بازدید از حوزه استحفاظی بوده و با هرگونه تصرف اراضی ملی به شدت برخورد می کند.

وی در پایان اظهار داشت: شهروندان محترم می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف و زمین خواری با شماره تلفن ثابت به شماره ۰۵۱۳۷۶۵۰۱۷۹ و سامانه تلفن گویای ۴ رقمی ۱۶۵۶ تماس بگیرند و هرگونه دخل و تصرف و یا تعرض و دخالت در اراضی ملی و دولتی را به یگان حفاظت اداره كل راه وشهرسازي خراسان رضوي اعلام کنند.