شناسهٔ خبر: 86683 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی عنوان کرد

 مشکلات تامین قیر دلیل توقف موقت برخی پروژه های آسفالت راه‌های روستایی

unnamed.jpg مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت : مشکلات تامین قیر دلیل توقف موقت برخی پروژه‌های آسفالت راه‌های روستایی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، ارسلان شکری  با اعلام اینکه استان در زمینه راههای برون شهری و روستایی به لحاظ کمی به ترتیب در رتبه های دهم و یازدهم کشور قرار دارد، افزود : با توجه به عمر راههای استان و حجم تردد و ترافیک در آنها ، محور های مواصلاتی آذربایجان غربی نیازمند ایمن سازی، لکه گیری ، روکش و نگهداری است که در این ارتباط نیز پروژه های مختلفی در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه ۱۴۵ کیلومتر عملیات روشنایی در محورهای مواصلاتی استان انجام می گیرد که شامل روشنایی در مناطق مسکونی، گردنه ها و مناطق مه گیر است، گفت : عمده مشکل تامین روشنایی در گردنه زمزیران بود که با حل مشکلات حقوقی آن بزودی شاهد روشنایی در این منطقه نیز خواهیم بود.

شکری در مورد روشنایی محور شهید کلانتری بطول ۲۳ کیلومتر اظهار کرد: روشنایی ۴ کیلومتر از این میزان تامین و ۱۹ کیلومتر آن نیز بر عهده شرکت آزاد راهی تبریز - ارومیه بوده که در حال پیگیری است ، همچنین روشنایی در مسیر محور جاده چی چست نیز بصورت روشنایی نقطه ای و تقاطع ها توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی اجرا و در حال نگهداری است.

این مقام مسئول ادامه داد : مشکل تامین قیر دلیل توقف موقت برخی از پروژه های آسفالت راههای روستایی است و با تلاش مسئولان این مشکل به زودی رفع خواهد شد.

وی اذعان کرد : پیمانکار لکه گیری و روکش آسفالت محور سرو - ارومیه مشخص شده و بزودی عملیات لکه گیری و روکش آسفالت این محور آغاز خواهد شد، همچنین ۱۲ کیلومتر عملیات لکه گیری و روکش آسفالت در محور میاندوآب - سرچم انجام می شود که نزدیک به ۶۰ درصد آن به اتمام رسیده است.

شکری با دعوت از شهرداری ها ، دهیاری ها ، سایر دستگاههای ذینفع و خیرین برای مشارکت در پروژه های راهداری و راه سازی گفت : از آغاز سال جاری تا کنون ۲۵۴ کیلومتر عملیات لکه گیری و روکش آسفالت و ۱۶۰ کیلومتر آسفالت راههای روستایی در استان آذربایجان غربی انجام گرفته است.