شناسهٔ خبر: 86700 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

کاهش ۳۷ درصدی تردد در مبادی ورودی و خروجی استان اردبیــل

تردد.JPG سرپرست مرکز مدیریت اطلاعات راهها و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل گفت: به دلیل ایجاد محدودیت های کرونایی تردد در مبادی ورودی و خروجی استان از ۱۱ الی ۱۶ آبان ماه سال جاری ۳۷ درصد کاهش یافت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اردبیــل، امید نسیمـی در بازدید از محور اردبیل آستارا افزود: در بازه زمانی ۱۱ الی ۱۶ آبان سال گذشته ۱۳۷ هزارو ۲۱۱ تردد در مبادی ورودی و خروجی استان به ثبت رسیده بود که با اعمال محدودیت های کرونایی این میزان در ماه جاری به ۸۶ هزارو ۹۸۵ تردد رسید.

وی از ثبت ۵۶ میلیون و ۷۶۱ هزار تردد در محورهای مواصلاتی استان توسط ۶۶  سامانه تردد شماری در ۷ ماه گذشته خبر داد و گفت: این میزان تردد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که بیش از۷۲ میلیون تردد بود کاهش ۲۲ درصدی را نشان می دهد.

وی تصریح کرد: وی گفت: : بیشترین تردد استان باثبت ۵ میلیون و ۵۲۹ هزار مورد در محور اردبیل آستارا و بالعکس ، محور اردبیل سه راهی سرعین و بالعکس ۴ میلیون و ۱۵۱هزارتردد و محور اردبیل - مغان و بالعکس محدوده سه راهی صحرا نیز ۳ میلیون و۴۸۱ هزار تردد انجام شده است.

سرپرست مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل میانگین سرعت استان در مدت یاد شده را ۷۱ کیلومتر بر ساعت عنوان کرد و گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی مجموع تردد در مبادی ورودی و خروجی استان در ۷ ماه گذشته کاهش ۳۰  درصدی را نشان می دهد.

نسیمـی بر رعایت قوانین و تردد با سرعت مطمئنه تاکید کرد و گفت: براساس آمارهای سامانه های تردد شماری محورهای اردبیل - سه راهی صحرا -گرمی - بیله سوار ، سه راهی مشگین شهر -سربند - پارس آباد ، سه راهی  سربند - اصلاندوز-کلیبر ، جعفر آباد پارس آباد و سه راهی مشکین شهر اهر بیشترین تخلف سرعت غیرمجاز نسبت به مجموع تردد را دارند.

وی هوشمندسازی جاده های استان را از جمله برنامه های مهم اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل دانست و تصریح کرد: علاوه بر ۶۶ سامانه تردد شماری، ۴۰ دوربین نظارت تصویری،۲۵ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور سرعت و ۲ سامانه توزين حين حركت نیز در محورهای مواصلاتی استان اردبیل فعال است.