شناسهٔ خبر: 86828 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تقاضای سکونت در شهر امیرکبیر برای قمی‌ها قابل تغییر است

مهدی رحیمی راد رییس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی قم گفت: شهروندان این استان که در طرح اقدام ملی مسکن، شهر امیر کبیر را برای سکونت انتخاب کرده‌اند، مجبور به سکونت در این شهر نیستند و می‌توانند در ثبت‌نام جدید، قم را به‌ عنوان شهر محل سکونت انتخاب کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قم)، مهدی رحیمی راد افزود: ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن استان قم سال گذشته در ۲ فاز انجام شد که در فاز اول تعداد چهار هزار و ۴۰۰ نفر در استان قم و در فاز دوم بالغ بر ۱۱ هزار نفر در شهر جدید امیرکبیر ثبت‌نام کردند.

وی اضافه کرد: شهر جدید امیرکبیر که به‌عنوان نخستین شهر جدید ویلایی در کشور شناخته شده‌ است در ۷۰ کیلومتری محور بزرگراهی قم - اراک قرار دارد که واحدها به‌صورت ویلایی یک طبقه با متراژ ۳۰۰ متر زمین و ۱۰۰ متر بنا احداث خواهد شد.

رحیمی راد گفت: شهروندان استان قم که در طرح اقدام ملی مسکن برای سکونت در شهر جدید امیرکبیر ثبت‌نام کرده‌اند، می‌توانند در ثبت‌نام جدید که در آینده اعلام خواهد شد، سکونت در قم را انتخاب کنند.

رییس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی قم خاطرنشان کرد: در همین راستا زمین مورد نیاز برای ساخت آن دسته از افرادی که مایل به سکونت در قم هستند، تامین خواهد شد که البته تامین، آماده‌سازی و احداث مسکن، زمان‌بر خواهد بود.

وی در عین حال تصریح کرد: تامین زمین در قم منوط به تصمیم شورای عالی معماری و شهرسازی کشور است تا زمین مورد نیاز به شهر قم الحاق و آماده‌سازی و پس از صدور پروانه اقدام به ساخت شود.

به گفته وی، تامین مسکن برای افرادی که مایل به سکونت در شهر جدید امیرکبیر هستند نیز طبق برنامه قبلی پیش خواهد رفت.

رییس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی قم در پایان گفت: ثبت‌نام کنندگان در شهر امیرکبیر باید زمانی که ثبت‌نام جدید آغاز شد، از ثبت‌نام قبلی انصراف دهند تا بتوانند در ثبت‌نام جدید که بر اساس قرعه‌کشی و اولویت‌بندی وزارت راه و شهرسازی صورت خواهد گرفت، شهر قم را برای سکونت انتخاب نمایند.