شناسهٔ خبر: 86852 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد

کاهش ۵ تا ۸ درجه ای دما از فردا تا یکشنبه در کشور/ به جز سیستان‌وبلوچستان و هرمزگان سایر مناطق کشور بارانی است

بارش برف و باران کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام بارانی و برفی بودن اکثر مناطق کشور به جز سیستان‌وبلوچستان و هرمزگان از کاهش ۵ تا ۸ درجه ای دما از فردا تا یکشنبه در کشور خبر داد و گفت: مردم استان‌های پربارش، هشیار باشند.

امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وضعیت جوی کشور را برای امروز ۲۱ آبان و روزهای آتی اعلام کرد و گفت: امروز، تداوم سامانه بارشی در غرب و دامنه‌های جنوبی البرز است که گستره فعالیت آن به شمال استان‌های فارس، بوشهر و کرمان، مناطقی از مرکز تا شرق و شمال‌شرق کشور کشیده خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام اینکه بارش‌ها در شمال کشور تداوم خواهد یافت، افزود: شدت بارش‌های امروز در گیلان، غرب مازندران، شرق اردبیل، شمال زنجان، شرق خوزستان، کهگیلویه‌وبویراحمد و شمال فارس خواهد بود. فردا دامنه بارش‌ها گسترده‌تر می‌شود و سامانه بارشی به جز هرمزگان و سیستان‌و‌بلوچستان و جنوب استان‌های کرمان و فارس در سایر مناطق کشور فعال خواهد بود.

به گفته وی، فردا ۲۲ آبان، شدت بارش‌ها در شرق اردبیل، شرق خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شمال استان‌های فارس و کرمان، جنوب استان‌های فارس و یزد پیش‌بینی شده است. همچنین در نواحی غربی خلیج‌فارس رگبار و رعد و برق و باد شدید رخ می‌دهد.

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد: جمعه از شدت بارش در شمالغرب و غرب کاسته می شود اما همچنان در سایر مناطق کشور به جز جنوب سیستان و بلوچستان و خراسان شمالی بارش‌ها تداوم پیدا می‌کند.

نقشینه گفت: سامانه بارشی فردا با شدت کمتری در شرق و جنوب شرق فعال می ماند و سپس از کشور خارج می‌شود.

وی ادامه داد: از فردا تا یکشنبه کاهش دمای قابل توجهی در نیمه شمالی کشور رخ می‌دهد که بیشترین کاهش دما در استان‌های ساحلی خزر، اردبیل، دامنه‌های جنوبی البرز، شمال‌شرق و شرق به میزان ۵ تا ۸ درجه است. بارش برف در این سامانه در استان‌های اردبیل و ارتفاعات شمال‌غرب، شمال‌شرق، البرز مرکزی و زاگرس مرکزی رخ خواهد داد. دریای خزر نیز امروز و فردا مواج می‌شود. وزش باد شدید را جمعه و شنبه در شرق کشور شاهد خواهیم بود.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، تهران نیز امروز بتدریج بارانی خواهد شد و فردا و پس فردا در برخی ساعات باران با احتمال رعد و برق پیش بینی می‌شود. بیشینه دمای امروز تهران ۱۸، فردا ۱۳ و پس فردا به ۱۰ درجه خواهد رسید. کمینه دمای امروز شمیرانات ۷ و مهرآباد ۱۰ درجه گزارش شده است.