شناسهٔ خبر: 86862 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی ودولتی:

افتتاح و بهره‌برداری از بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی سینا زرند کرمان با حضور رییس‌جمهور/بیمارستان توسط سازمان مجری با ۷۶ میلیاردتومان سرمایه احداث شد

محمد جعفر علیزاده معاون وزیر راه و شهرسازی از افتتاح و بهره برداری بیمارستان سینا زرند کرمان با حضور رییس جمهوری خبر داد و اعتبار هزینه شده برای ساخت این بیمارستان را ۷۶ میلیاردتومان برشمرد.

محمدجعفرعلیزاده معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از بهره برداری از بیمارستان زرند کرمان امروز ۲۲ آبان با حضور رییس جمهوری به شکل ویدیوکنفرانس خبر داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی زرند کرمان با ۷۵۶ میلیاردریال سرمایه احداث شده است.

به گفته مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی، این بیمارستان در زیربنایی به مساحت ۱۳۲۰۰ مترمربع و در ۴ طبقه احداث شد. سال شروع پروژه سال ۸۷ بوده است و این بیمارستان امروز ۲۲ آبان با حضور رییس جمهوری افتتاح شد.

علیزاده در خصوص تاثیرگذاری بیمارستان در زمان شیوع ویروس کرونا و افزایش سرانه تخت منطقه، توضیح داد: راه‌اندازی بیمارستان سینا زرند کرمان با ظرفیت ۱۵۰ تخت بیمارستانی و تجهیزات لازم و تمامی بخش‌های جنرال و ویژه با اتاق عمل، بلوک زایشگاه، کلیه خدمات پاراکلینیکی، و تصویربرداری یکی از الزامات سلامت جمعیت ۱۴۵ هزار و ۳۵۶ هزار نفری منطقه بوده که در شهریورماه سال جاری محقق شد و امروز با دستان پرتوان رییس جمهوری به بهره برداری می رسد.

وی تصریح کرد: بیمارستان زرند کرمان علاوه بر تامین سلامت جامعه شهری و روستایی منطقه، این بیمارستان در روزهای غیرقابل پیش بینی کرونایی پیش رو تاثیر مهمی داشته و با توجه به شیوع آنفلولانزا و کرونا در فصول پاییز و زمستان، راه اندازی آن ضروری بوده است.

علیزاده گفت:اعتبار هزینه شده جهت ساخت بالغ بر ۷۵۶ میلیارد ریال و جهت تجهیز نیز بالغ بر ۵۴۲ میلیارد ریال است.