شناسهٔ خبر: 86867 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ششمین جلسه شورای مسکن استان مطرح شد

لزوم همکاری همه دستگاه های استان در طرح اقدام ملی مسکن

زنجان 1.JPG حقیقی، استاندار زنجان در ششمین جلسه شورای مسکن استان ضمن تاکید به لزوم همکاری همه جانبه دستگاه ها و ادارات ذیربط در طرح اقدام ملی مسکن، استفاده از ظرفیت زمین های داخل محدوده را اولویت استان برای تامین زمین تعداد واحدهای باقیمانده از تعهدات کل استان در طرح اقدام ملی مسکن عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان) ، ششمین جلسه شورای مسکن استان زنجان ویژه بررسی و حل مشکلات پروژه های طرح اقدام ملی مسکن در بیست و یکمین روز از آبان ماه سال جاری در سالن پیامبر اعظم استانداری زنجان و به ریاست حقیقی، استاندار زنجان برگزار گردید.

در ابتدای جلسه مسعود بیات منش، مدیر کل راه و شهرسازی استان ضمن تشریح دستور کار جلسه، گزارشی کلی از پروژه های طرح اقدام ملی مسکن در سطح استان ارائه کرد. به گفته وی سهم استان در این طرح بالغ بر ۱۸ هزار و ۵۰۰ واحد است که تا کنون برای حدود ۱۱ هزار واحد تامین زمین انجام پذیرفته و عملیات اجرایی ۵ هزار و ۲۰۰ واحد آغاز گردیده است.

وی در بخشی از گزارش خود نیز به توضیح برنامه ریزی های لازم برای عقد تفاهم نامه با دستگاه ها از جمله نیروهای مسلح و فرهنگیان پرداخت.

در ادامه خواجه ای، مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان که راهبری طرح اقدام ملی مسکن را در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر به عهده دارد به ارائه گزارش پرداخت.

دومین دستور کار عنوان شده در دعوتنامه به ارائه گزارش عملکرد کمیته تخصصی زیرساخت و نیرو رسانی و کمیته پیگیری صدور پروانه ساخت و پایانکار اختصاص داشت که نیازی، مدیر کل دفتر فنی استانداری زنجان و بیات، معاون شهرسازی شهردای زنجان توضیحاتی در این زمینه ارائه دادند.

دستور کار سوم این جلسه نیز به تصویب قرارداد عامل چهارم در پروژه های اقدام ملی با توجه به گستردگی این پروژه ها در غرب زنجان داشت که با توضیحات ارائه شده توسط مدیر کل راه و شهرسازی استان زنجان مورد تصویب قرار گرفت.

در پایان جلسه حقیقی، استاندار زنجان ضمن یادآوری اهمیت این طرح در خانه دار شدن بخش عظیمی از ثبت نام کنندگان  این طرح، از لزوم همسویی تلاش ها برای استفاده از ظرفیت زمین های داخل محدوده برای تامین زمین تعداد واحدهای باقیمانده از تعهدات کل استان در طرح اقدام ملی مسکن گفت و همکاری همه دستگاه های استان را در زمینه طرح اقدام ملی مسکن خواستار شد. تلاش بیشتر ۴ کمیته تخصصی تعریف شده برای حل مشکلات این طرح، همکاری فرمانداری شهرستان ها با بنیاد مسکن و تعیین تکلیف پروژه های بلاتکلیف قدیمی نیز از دیگر مواردی بود که استاندار زنجان به آنها اشاره کرد.